سیاسی

بیانیه مشترک نشست پنج جانبه پیرامون موضوع سوریه در اردن

بیانیه مشترک پایانی نشست پنج جانبه در اردن پیرامون همکاری بین دمشق، کشورهای ذیربط و سازمان ملل در ترسیم استراتژی جامع برای مبارزه با تروریسم صادر شد.

میدل ایست نیوز: بیانیه مشترک پایانی نشست پنج جانبه در اردن پیرامون همکاری بین سوریه، عراق، مصر، عربستان، اردن و سازمان ملل در تدوین استراتژی جامع برای مبارزه با تروریسم صادر شد.

به گزارش «المیادین» در این بیانیه بر همکاری با دمشق و سازمان ملل برای پایان دادن به سازمان های تروریستی در سوریه و جلوگیری از تهدیدات امنیتی در منطقه و جهان تاکید شده است.

تأکید این بیانیه بر حمایت از سوریه و نهادهای این کشور برای گسترش کنترل سوریه بر خاک خود و ایجاد حاکمیت قانون است.

این بیانیه همچنین به پایان دادن به حضور گروه های مسلح و تروریستی در سوریه و توقف مداخلات خارجی در امور داخلی سوریه اشاره دارد.

در این بیانیه توافق با سوریه بر سر اقدامات سازنده در مقابله با چالش های امنیتی مرتبط با امنیت مرزها بررسی شده است.

این بیانیه بر ایجاد سازوکارهای هماهنگی پویا میان دستگاه های نظامی و امنیتی سوریه و هماتایان آن در کشورهای همسایه تأکید دارد.

اقدام برای ازسرگیری فعالیت های کمیته قانون اساسی در نزدیکترین زمان ممکن و در چارچوب اقدامات سیاسی برای تحقق آشتی جامع ملی از دیگر محور های ذکر شده در این بیانیه است.

وزرای خارجه حاضر در این نشست، بر تشکیل تیم فنی در سطح کارشناسان برای پیگیری نتایج این نشست و تعیین اقدامات آتی توافق کردند.

وزرای خارجه اردن، عربستان، عراق و مصر بر اولویت پایان دادن به بحران سوریه و هرآنچه موجب کشتار و ویرانی می شود تأکید کردند.

اعضای حاضر در نشست بر نتایج راه حل سیاسی که وحدت سوریه و انسجام و حاکمیت این کشور را حفظ می کند و آرمان های ملت سوریه را پاسخ داده و آنان را از تروریسم رهایی می بخشد، تأکید کردند.

اعضای نشست بر لزوم خروج تمامی نیروهای بیگانه و غیرقانونی از سوریه تأکید کرده و افزودند: بازگشت داوطلبانه و ایمن پناهجویان به سوریه، اولویت اصلی است و باید اقدامات لازم برای اجرای فوری ان اتخاذ شود.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا