اقتصادیسیاسی

تاکید ایران بر لزوم گسترش همکاری با سوریه در حوزه برق و ترانزیت

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در سفر به سوریه و بازدید از گذرگاه مرزی البوکمال -القائم بر لزوم گسترش همکاری با سوریه در حوزه برق و ترانزیت تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: علی فکری، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با حضور در گذرگاه مرزی البوکمال بر موضوعات مرتبط با ترانزیت از مسیر سوریه به‌عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده در کریدور شرق به غرب و توسعه همکاری‌ها در صنعت برق با این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در صدر هیاتی تخصصی و کارشناسی به منظور بهره‌برداری از گذرگاه مرزی البوکمال – القائم و توسعه همکاری‌های ایران در صنعت برق به سوریه سفر کرد.

وی با حضور در گذرگاه مرزی البوکمال بر موضوعات مرتبط با ترانزیت از مسیر سوریه به‌عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده در کریدور شرق به غرب تاکید کرد.

معاون وزیر اقتصاد ایران در بخش دیگری از این سفر ضمن بازدید از نیروگاه حلب در خصوص طراحی جامع شبکه انتقال و توسعه و نیز تکمیل و مدرن‌سازی مراکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه برق سوریه توسط طرف ایرانی را اعلام آمادگی کرد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا