اجتماعیاقتصادی

رتبه 78 عراق در بین کشورهای فقیر جهان

در یک رتبه بندی درباره آمار کشورهای فقیر در سال 2023، عراق در جایگاه 78 جهان و 8 کشورهای عربی قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: در یک رتبه بندی درباره آمار کشورهای فقیر در سال 2023، عراق در جایگاه 78 جهان و 8 کشورهای عربی قرار گرفت.

به گزارش «بغداد الیوم»، مجله «گلوبال فایننس»، در گزارشی درباره رتبه بندی کشورهای جهان بر اساس فقر، جایگاه عراق را از میان 193 کشور، در رتبه 78 جهان و رتبه 8 کشورهای عربی اعلام کرد.

سال گذشته عراق در جایگاه 79 این رتبه بندی قرار داشت و امسال موفق شد با افزایش سهم هر فرد از تولید ناخالص داخلی و بهبود وضعیت اقتصادی یک پله صعود کند.

در این گزارش، سودان جنوبی به عنوان فقیرترین کشور جهان شناخته شد و بوروندی در رتبه دوم، جمهوری آفریقای جنوبی در رتبه سوم، جمهوری آفریقای مرکزی در رتبه چهارم، و سومالی، کنگو، موزامبیک، نیجر، مالاوی و چاد به ترتیب در رتبه های پنجم تا دهم قرار گرفتند.

همچنین ایرلند و لوکزامبورگ و سنگاپور به عنوان کشورهایی با کمترین میزان فقیر شناخته شدند.

در میان کشورهای عربی، سومالی در رتبه نخست و یمن، اریتره، سودان، موریتانی، مراکش، اردن، عراق، تونس و الجزایر به ترتیب در رتبه های دوم تا دهم قرار گرفتند.

معیار سنجش میزان فقر و ثروت کشورهای مختلف در مقایسه با سایر کشورها بر اساس سرانه هر شهروند از تولید ناخالص داخلی از طریق تامین هزینه های زندگی و نرخ تورم آن کشور تعیین می شود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا