خبر اولسیاسی

ژنرال مکنزی: از مقابله با پهپادهای ایران عقب افتاده‌ایم

فرمانده پیشین سنتکام گفت که ذخایر پهپادی ایران افزایش یافته و واشنگتن و شرکایش در دفاع مقابل این قدرت ایران عقب مانده اند.

میدل ایست نیوز: فرمانده پیشین نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) گفت که ذخایر پهپادی ایران افزایش یافته و واشنگتن و شرکایش در مقابل این قدرت ایران عقب مانده اند.

به گزارش «روسیا الیوم» ژنرال «فرانک مکنزی» فرمانده پیشین نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) در سخنرانی خود در جریان انجمن سیاسی که موسسه واشنگتن برای بررسی توان پهپادی ایران و مقابله با گسترش آن برگزار کرد، گفت: طی ده سال گذشته، ایران ذخایر پهپادی، موشک های کروز و موشک های بالستیک خود را به طور چشمگیری افزایش داده است؛ تا جایی که در این زمینه از کشورهای همسایه پیشی گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این به معنی یک جنگ هوایی با ترکیبی از سلاح ها است، زیرا از پهپادها می توان برای نابودی سیستم های رادار دشمن قبل از حمله موشکی بالستیک به آن ها استفاده کرد.

مکنزی افزود: در حال حاضر امریکا و شرکایش در منطقه از توانایی مقابله با پهپاد های ایران عقب مانده اند.

فرمانده پیشین سنتکام ادامه داد: یک اصل قدیمی در مورد جنگ تسلیحاتی ترکیبی وجود دارد که بمباران هوایی بدون جنگ زمینی تعیین کننده نیست، در حالی که جنگ زمینی بدون بمباران هوایی نیز فاجعه بار است.

وی افزود: طبق این اصل، جنگ منطقه ای با ایران، عبارت از جنگ زمینی با تانک ها یا نیروهای پیاده نظام نیست؛ چراکه ایران و دشمنان احتمالی اش در خاورمیانه مرز مشترک زمینی ندارند.

مکنزی اظهار داشت: به احتمال زیاد این جنگ، جنگ موشکی خواهد بود که در آن از پهپادها، موشک های کروز و موشک های بالستیک ضد اهداف نظامی و غیرنظامی استفاده خواهد شد. اما این جنگ بدون عملیات های زمینی، به دور از نتایج تعیین کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تهران به دلیل امتیاز پهپاد هایش دست برتر را دارد و من شخصا احترام زیادی برای ایرانی ها و برنامه پهپادی و موشکی آنان قائلم چراکه در 10 سال گذشته فداکاری های زیادی در ایجاد این سامانه ها انجام داده اند.

فرمانده پیشین سنتکام گفت: در حقیقت من معتقدم توانایی ایران در زمینه موشک ها و پهپادها بزرگترین امتیاز نیروهای مسلح این کشور است و به این موضوع به اندازه حوزه هسته ای اهمیت می دهد، اگر نگوییم بیشتر اهمیت می دهد.

وی افزود: برنامه هسته ای ایران، توانایی احتمالی این کشور در آینده است اما ایران در حال حاضر اگر بخواهد، با موشک ها و پهپاد هایش می تواند دشمنان منطقه ای خود را به زحمت بیاندازد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا