سیاسی

انصار الله: در صورت تداوم تنش در یمن همه جهان متضرر خواهد شد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار نماینده سازمان ملل در یمن گفت که در صورت بازگشت تنش به یمن، همه جهان از جمله امریکا و بریتانیا متضرر خواهد شد.

میدل ایست نیوز: انصار الله، امریکا و بریتانیا را به سنگ اندازی در مسیر تحقق صلح در یمن از طریق تلاش برای تداوم عملیات ائتلاف عربی در یمن در راستای خدمت به منافع سیاسی و اقتصادی خود متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک عربی، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار هانس گروندبرگ، نماینده سازمان ملل در یمن گفت که نقش اصلی امریکا در دشمنی و محاصره یمن، قطع حقوق همه کارمندان تا تلاش برای ناکام بودن تلاش ها، تاکید می کند که امریکا مسئول رنج ملت یمن است و همواره به دنبال تداوم جنگ و مقابله با هرگونه تلاش برای صلح است.

وی افزود که از طریق شما به جامعه بین الملل از جمله کشورهای اروپایی هشدارمان را نسبت به تلاش امریکا و بریتانیا برای پیشبرد امور به سمت تنش منتقل و تاکید می کنیم که در صورت بازگشت تنش به یمن، همه جهان از جمله امریکا و بریتانیا متضرر خواهد شد زیرا ما نمی پذیریم یمن وارد تنش جدید شود و امریکا و بریتانیا در صلح باشند.

المشاط اشاره کرد که هر بار نزدیکی بین یمن و عربستان رخ می دهند و قرار است تفاهم صورت بگیرد، امریکا به سرعت فرستاده نحس خود را به منطقه می فرستاد و همه تلاش ها از بین می رود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر اهتمام خود برای صلح در یمن و آمادگی برای برقراری آن در یمن تاکید کرد و گفت که ما آماده صلح هستیم همانگونه که آماده جنگ هستیم، دشمن باید راهی را که می خواهد انتخاب کند، ما در موضع دفاع مشروع از کشور، آزادی و استقلال هستیم.

از طرفی دیگر نماینده سازمان ملل در یمن از المشاط بابت ابتکار یکجانبه برای آزادسازی فیصل رجب، فرمانده برجسته ارتش یمن قدردانی کرد.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا