اقتصادی

بانک جهانی خواستار اهتمام جدی بغداد به مقابله با تغییرات آب و هوایی شد

بانک جهانی خواستار تسریع در پر کردن خلا توسعه در عراق و ایجاد جامعه ای با ظرفیت بیشتر در برخورد با مشکلات و پیامدهای تغییرات آب و هوایی شد.

میدل ایست نیوز: بانک جهانی خواستار تسریع در پر کردن خلا توسعه در عراق و ایجاد جامعه ای با ظرفیت بیشتر در برخورد با مشکلات و پیامدهای تغییرات آب و هوایی شد.

روزنامه عراقی «الصباح» نوشت: سلیم روحانا، مسئول برنامه توسعه پایدار بانک جهانی گفت که دولت عراق امروز بیشتر از هر زمانی متوجه خطرات محیط زیستی کشور است.

وی بر لزوم اتخاذ اقداماتی برای پر کردن خلأ توسعه و ایجاد جامعه ای با ظرفیت بیشتر در برخورد با مشکلات و پیامدهای تغییرات آب و هوایی شد.

روحانا افزود: عراق در گذشته از شرایطی استثنایی عبور کرده و اکنون بیش از سابق متوجه خطرات تغییرات آب و هوایی مربوط به مشکلات زیرساختی اقتصاد و توسعه است.

گزارش مربوط به آب و هوا و توسعه عراق که در نوامبر گذشته توسط بانک جهانی صادر شد، اشاره کرده که بغداد به سرمایه گذاری هایی به مبلغ حدود 233 میلیارد دلار تا سال 2040 برای پر کردن خلأهای توسعه و آغاز مسیر جامع رشد سبز نیاز خواهد داشت.

این گزارش ترتیب اولویت های این سرمایه گذاری ها را بر اساس نیاز های مبرم عراق در نظر گرفته است.

طبق این گزارش، اقدامات توصیه شده در 5 سال ابتدایی، به عراق فرصتی برای برآورده کردن نیازهای توسعه ای آن و پایه گذاری اقدامات اقلیمی می دهد.

گزارش بانک جهانی همچنین اقداماتی در دو دوره زمانی کوتاه و متوسط برای 10 سال پیش رو به منظور ایجاد توانایی در مقاومت اقتصادی و اجتماعی پیشنهاد کرده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا