سیاسی

جزئیات تفاهم‌نامه امضا شده توسط ایران و سوریه

رؤسای جمهور ایران و سوریه تفاهم‌نامه‌ای شامل 8 بند برای برنامه همکاری جامع راهبردی بلندمدت میان دو کشور امضا کردند.

میدل ایست نیوز: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه تفاهمنامه ای شامل 8 بند برای برنامه همکاری جامع راهبردی بلندمدت میان دو کشور امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با حضور رؤسای جمهور دو کشور، تفاهم‌نامه جامع همکاری در زمینه های کشاورزی، نفت، حمل و نقل، مناطق آزاد، ارتباطات و دیگر زمینه ها به شرح زیر به امضا رسید:

1- تفاهم نامه همکاری در زمینه کشاورزی از طرف سوریه به امضای محمد حسن قطنا، وزیر کشاورزی و اصلاحات ارضی و از طرف ایران به امضای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران رسید.

2- صورت جلسه همکاری در حوزه راه آهن به امضای زهیر خزیم، وزیر حمل و نقل سوریه و مهرداد بذرباش، وزیر راه و شهرسازی ایران رسید.

3- تفاهم نامه به رسمیت شناختن گواهینامه های دریایی به امضای زهیر خزیم، وزیر حمل و نقل سوریه و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران رسید.

4- صورتجلسه نشست هوانوردی غیرنظامی از طرف سوریه به امضای زهیر خزیم، وزیر حمل و نقل و از طرف ایران به امضای مهرداد بذرباش، وزیر راه و شهرسازی رسید.

5- تفاهم‌نامه ای در زمینه مناطق آزاد به امضای محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه و احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرف ایران رسید.

6- تفاهم نامه همکاری در زمینه نفت که از طرف سوریه به امضای فراس قدور، وزیر نفت و منابع معدنی و از طرف ایران به امضای جواد اوجی، وزیر نفت رسید.

7- تفاهم‌نامه ای میان مرکز ملی زلزله در سوریه و موسسه بین المللی مهندسی لرزه نگاری ایران به امضای فراس قدور، وزیر نفت و منابع معدنی سوریه و جواد اوج، وزیر نفت ایران رسید.

8- تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به امضای ایاد الخطیب، وزیر ارتباطات و فناوری سوریه و عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید.

منبع
سانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا