سیاسی

الصفدی مقامات اروپا را در جریان نتایج نشست امان قرار داد

وزیر امور خارجه اردن با برخی از مقامات اروپایی درباره نتایج نشست پنج جانبه امان پیرامون سوریه گفت و گو کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه اردن با برخی از مقامات اروپایی درباره نتایج نشست پنج جانبه امان پیرامون سوریه گفت و گو کرد.

به گزارش «آناتولی» وزارت خارجه اردن در بیانیه ای اعلام کرد: الصفدی تماس هایی با جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه و جيمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا برقرار کرد.

در این بیانیه امده است: وزیر امور خارجه اردن در این تماس ها پیرامون اهمیت انجام گفت و گوی مستقیم با دولت سوریه با هدف پایان دادن به بحران و عوامل رنج مردم این کشور و نیز بازتاب منفی آن بر منطقه و جهان با همتایان خود رایزنی کرد.

الصفدی همچنین اهمیت هماهنگی هایی که در بیانیه پایانی مشترک صادر شده در این نشست را تشریح کرد و گفت که در صورت اجرای آن در مسیر حل بحران سوریه و رسیدگی به موضوعات اصلی همچون موضوع آوارگان و امنیت مرزها و مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر موثر است.

وی تأکید کرد که رسیدن به راه حل سیاسی در بحران سوریه ضرورتی برای امنیت و ثبات منطقه و اولویتی است که نیازمند هم افزایی برای تحقق آن است.

اردن روز دوشنبه میزبان نشستی پنج جانبه میان وزرای امور خارجه مصر، عراق، عربستان، اردن و سوریه بود.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا