خبر اولسیاسی

131 میلیون متر مربع از خاک عراق آلوده به مین است

مین ها همچنان چالشی دشوار در مناطق وسیعی از خاک عراق است؛ سه دهه پس از جنگ، هزاران مین منفجر نشده به جای مانده که خطری مرگبار برای مردم عراق به شمار می رود.

میدل ایست نیوز: مین ها همچنان چالشی دشوار در مناطق وسیعی از خاک عراق است؛ سه دهه پس از جنگ، هزاران مین منفجر نشده به جای مانده که خطری مرگبار برای مردم عراق به شمار می رود.

به گزارش روزنامه عراقی «الصباح» یوسف سوادی، مدیر کل محیط زیست استان المثنی گفت: تلفات انسانی استان المثنی بسیار زیاد و پرهزینه است؛ چراکه این استان از آلوده ترین استان های کشور به مین و بمب های خوشه ای محسوب می شود.

وی افزود: مساحت منطقه آلوده به مین های منفجر نشده در عراق، بمب های خوشه ای و بقایای جنگی بیش از 131 میلیون متر مربع است.

وی ادامه داد: متأسفانه نتیجه دردناک وجود این بقایای جنگی، شمار زیادی قربانی از مردم این استان بود که تعداد آن ها حدود 3 هزار و 500 نفر تخمین زده می شود.

گفتنی است مناطق جنوب و غرب صحرای المثنی به عنوان اردوگاه نظامی، پادگان و مکان هایی برای ذخیره مهمات جنگی در نظر گرفته شده بود و جنگنده های ائتلاف نیز بمب های خوشه ای را پس از جنگ سال 1991 در این منطقه رها کرده بودند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا