اجتماعیاقتصادی

سازمان ملل: طرح های اجرا شده در عراق سطح معیشت 8 میلیون نفر را بهبود بخشید

برنامه عمران ملل متحد در عراق، 3 هزار و 500 طرح برای بهبود سطح معیشت حدود 8 میلیون نفر از جمعیت این کشور را اجرا کرده است.

میدل ایست نیوز: برنامه توسعه ملل متحد در عراق، 3 هزار و 500 طرح برای بهبود سطح معیشت حدود 8 میلیون نفر از جمعیت این کشور را اجرا کرده است.

به گزارش «الصباح» این طرح ها همچنین در بازگشت بیش از 4 میلیون آواره به مناطق خود مؤثر بوده است.

گفتنی است سوئد نزدیک به دو میلیون دلار در حمایت از ثبات مناطق آزاد شده از چنگ داعش به برنامه توسعه ملل متحد اعطا کرده است.

آوکی لوتسما، نماینده برنامه توسعه ملل متحد در عراق، در حاشیه امضای توافقنامه با طرف سوئدی در مقر سازمان ملل در بغداد گفت: سازمان ملل ضمن برنامه عمرانی اش در بازسازی مناطقی در عراق که از سال 2015 آزاد شدند، تفاهمنامه ای با سوئد برای اعطای یک میلیون و 900 هزار دلار امضا کرد.

وی افزود که این مبالغ، در تکمیل برنامه بازسازی زیرساخت ها و خدمات حیاتی که طی جنگ عراق با داعش آسیب دید، و موجب نابودی این مناطق و آوارگی ساکنان آنجا شد، مؤثر است.

لوتسما توضیح داد که ارزش مبالغی که سوئد برای حمایت از بازسازی مناطق آزاد شده از چنگ داعش در عراق اعطا کرده، از زمان شروع این برنامه حدود 42 میلیون دلار بوده و سوئد را شریک مهمی در این برنامه به شمار آورده است.

این مشارکت سوئد در بهبود اوضاع عراق، با وجود اجرای بسیاری از طرح های مهم و حیاتی، در زمان مهمی انجام می شود؛ با این حال، هنوز تعداد زیادی از طرح ها هستند که به دلیل نیاز به حمایت مالی، اجرایی نشده اند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا