سیاسی

گروندبرگ در عربستان حل بحران یمن را بررسی کرد

فرستاده سازمان ملل به یمن جلساتی را در ریاض برای حل صلح آمیز بحران یمن برگزار کرد.

میدل ایست نیوز: فرستاده سازمان ملل به یمن جلساتی را در ریاض برای حل صلح آمیز بحران یمن برگزار کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» طبق بیانیه کوتاه صادر شده از دفتر هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن، وی روز جمعه جلسات متعددی را برای پرداختن به راه های دستیابی به راه حل صلح آمیز بحران یمن انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: گروندبرگ با محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن و عبدالله العلیمی، عضو شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و نیز سفرای پنج کشور دائم عضو شورای امنیت دیدار کرده است.

به گزارش همین منبع، گروندبرگ گفته است: جلسات انجام شده حول محور آخرین تحولات یمن و لزوم تشدید تلاش ها برای دستیابی به راه حل جامع و صلح آمیز سیاسی بود.

فرستاده سازمان ملل ضمن اقدامات موجود برای ایجاد صلح در یمن، در روزهای گذشته جلساتی را در صنعا با مهدی المشاط، عضو ارشد انصارالله و در عدن با رشاد العلیمی، رئیس مجلس رهبری ریاست جمهوری یمن داشته است.

در دوره اخیر تلاش های منطقه ای و بین المللی برای تحقق راه حل سیاسی جامع بحران یمن، افزایش یافته و در این زمینه دیدارهایی میان هیئت های عربستان و عمان در صنعا و نیز سفرهای دوره ای تیم لیندرکینگ، فرستاده ایالات متحده به یمن انجام شده است.

از زمان امضای توافقنامه با ایران در 10 مارس گذشته برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک، امید یمنی ها برای تحقق صلح در این کشور افزایش یافته است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا