اقتصادی

عراق و ترکیه دو مقصد نخست سفر ایرانی‌ها

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تایید کرد که بیشترین حجم سفرهای خارجی ایرانی‌ها به دو مقصد عراق و ترکیه انجام می‌شود.

میدل ایست نیوز: مصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی از سفر بیش از یک میلیون نفر ایرانی به خارج از کشور در تعطیلات نوروز 1402 خبر داد. مقایسه این آمار با سال گذشته از رکوردزنی سفرهای خارجی از طریق مرزهای زمینی حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: در تعطیلات نوروز 1402 جابه‌جایی 350 هزار نفر مسافر از مسیر هوایی و 870 هزار نفر از مرزهای زمینی به خارج از کشور ثبت شده است.

فاطمی افزود: جزییات مقصد این مسافران به تفکیک هنوز از سوی دستگاه‌های متولی در اختیار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر قرار نگرفته است، اما براساس مرزهای خروجی و به طور سنتی، محتمل است که بیشترین سفرها به مقصد ترکیه بوده باشد.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز در گفت‌وگو با ایسنا تایید کرد که بیشترین حجم سفرهای خارجی ایرانی‌ها به دو مقصد عراق و ترکیه انجام می‌شود.

بنابر گزارشی که ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در پنجم فروردین‌ماه 1402 منتشر کرد، سفرهای خارجی تا آن تاریخ 3.5 درصد با کاهش مواجه بوده است. آژانس‌ها و مجریان تورهای گردشگری معتقدند افزایش نرخ ارز و بلیت پروازهای خارجی، یکی از دلایل کاهش این سفرها بوده است.

منبع
ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا