اقتصادی

ازسرگیری صادرات نفت از میدان «القیاره» در شمال عراق

وزیر نفت عراق از آغاز مجدد عملیات تولید، بارگیری و صادرات نفت از میدان القیاره در استان نینوا (شمال عراق) خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر نفت عراق از آغاز مجدد عملیات تولید، بارگیری و صادرات نفت از میدان نفتی القیاره در استان نینوا (شمال عراق) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق روز دوشنبه در بیانیه اعلام کرد که عملیات تولید، بارگیری و صادرات نفت از میدان نفتی القیاره در استان نینوا با ظرفیت 33 هزار بشکه در روز از سر گرفته شد.

وی افزود: این عملیات توسط نفتکش ها و قطارهای باربری به میزان 30 هزار بشکه در روز به بنادر نفتی در جنوب کشور انجام می شود؛ همچنین روازنه 3 هزار بشکه نفت نیز به پالایشگاه نفت القیاره منتقل می شود.

عبدالغنی ادامه داد: این اقدام علاوه بر فعالیت پالایشگاه القیاره، بزودی موجب درآمدهای مالی جدید برای خزانه کشور خواهد شد.

مدیرکل شرکت نفتکش های عراق نیز گفت که نفت این میدان نفتی پس از انتقال به بنادر نفتی به نفتکش های شرکت های طرف قرارداد وزارت نفت عراق منتقل می شود.

«برکان حسن عبدالله» مدیر کل شرکت نفت شمال عراق نیز گفت که ازسرگیری تولید و صادرات نفت از این میدان نفتی نتیجه همکاری سازنده نیروی داخلی با شرکت پیمانکاری خارجی بوده است و افزود که این شرکت برای افزایش تولید این میدان تلاش می کند.

این میدان نفتی در حمله تروریست های داعش به استان نینوا آسیب شدید بود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا