سیاسی

پیش بینی برداشت 4.5 میلیون تن گندم در عراق طی سال جاری

در سایه بحران جهانی افزایش قیمت گندم در جهان، افزایش چشمگیر تولید گندم عراق مایه دلگرمی دولت این کشور شده است.

میدل ایست نیوز: در سایه بحران جهانی افزایش قیمت گندم در جهان، افزایش چشمگیر تولید گندم عراق مایه دلگرمی دولت این کشور شده است.

به گزارش روزنامه «الصباح» عراق در تولید آرد مورد نیاز در اقلام سبد غذایی، عمدتاً به گندم وابسته است؛ چراکه از کشورهایی است که نان در سبد اصلی غذایی آن ها قرار دارد.

محمد الخزاعی، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق گفت: انتظار داریم تولید گندم امسال به بیش از 4 و نیم میلیون تن برسد و این میزان دو برابر تولید گندم عراق در سال گذشته است.

وی افزود: تصمیم وزارت کشاورزی درخصوص افزایش مساحت زیرکشت با انتقاداتی روبرو شد؛ اما فراوانی بارندگی های امسال به شکل گسترده ای در آبیاری محصولات کشاورزی و موفقیت طرح کشاورزی زمستانی تأثیر داشت.

حیدر نوری، مدیرکل شرکت عمومی غلات وابسته وزارت کشاورزی عراق گفت: فصل برداشت گندم در استان های دیالی، کرکوک، صلاح الدین و استان های شمالی عراق به سبب برودت هوا در ژوئن آغاز می شود و اوج خرید این محصول از کشاورزان در ماه اوت خواهد بود.

وی افزود: تمامی مخازن وزارت کشاورزی و قادر به ذخیره سازی هر میزان از گندم است.

وی دادمه داد: تعیین میزان گندم مورد نیاز کشور پس از پایان فصل خرید از طریق مقادیر دقیق در انبارها انجام می شود تا مابقی آن از مبادی بین المللی وارد شود.

عراق در سال های 2019 و 2020 با تولید بیش از 5 میلیون تُن گندم، در تأمین این محصول و نیز در تأمین جو خودکفا شد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا