اقتصادی

فیاض: حفاری نفت و گاز در لبنان از سپتامبر آغاز می‌شود

وزیر انرژی لبنان نسبت به آغاز حفاری برای اکتشاف و استخراج گاز و نفت در لبنان ابراز خوش‌بینی کرد.

میدل ایست نیوز: ولید فیاض، وزیر انرژی لبنان نسبت به آغاز حفاری برای اکتشاف و استخراج گاز و نفت در لبنان ابراز خوش‌بینی کرد.

به گزارش النهار، وی گفت که پس از ابراز خوش‌بینی مدیران عامل شرکت های توتال و انی درخصوص منطقه امتیاز شماره 9 لبنان، نسبت به حفاری گاز و نفت لبنان خوش‌بینی وجود دارد.

وی اشاره کرد که قرار است حفاری نفت و گاز در سواحل لبنان از ماه سپتامبر آغاز شود.

وزیر انرژی لبنان گفت که تا اواخر سال جاری مشخص می شود که آیا اکتشافاتی وجود دارد یا نه.

ماه نوامبر گذشته، شرکت توتال و شریک ایتالیایی آن «انی» قراردادی با اسرائیل برای اجرای توافق ترسیم مرزهای آبی لبنان و اسرائیل امضا کردند.

به موجب این توافق، شرکت توتال در بلوک 9 آب‌های لبنان برای استخراج گاز حفاری را آغاز می‌کند. 60 درصد این پروژه متعلق به توتال و 40 درصد متعلق به انی است.

در اواخر ژانویه، وزارت انرژی لبنان خبر داد که شرکت انرژی قطر به کنسرسیوم توتال فرانسه و انی ایتالیا برای حفاری جهت استخراج نفت و گاز در آب‌های ساحلی لبنان پیوسته است.

در اکتبر گذشته «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و «یائیر لاپید» نخست وزیر اسرائیل توافق‌نامه ترسیم مرزهای آبی جنوبی را به صورت جداگانه و با حضور «آموس هوکشتاین»، واسطه امریکایی مذاکرات، و نماینده سازمان ملل امضا کردند.

دو طرف به مدت دو سال برای ترسیم مرزهای آبی و تعیین تکلیف منطقه‌ای به وسعت 860 کیلومتر مربع در شرق مدیترانه که سرشار از منابع نفتی و گازی است مذاکره می‌کردند.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا