اقتصادی

کاهش قابل توجه تورم ماهانه در عراق

وزارت برنامه ریزی عراق از کاهش قابل توجه تورم ماهانه در برخی از بخش ها از جمله بارزترین آنها مواد غذایی، حمل و نقل و انرژی طی دو ماه گذشته خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه ریزی عراق از کاهش قابل توجه تورم ماهانه در برخی از بخش ها از جمله مواد غذایی، حمل و نقل و انرژی طی دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش الصباح، تورم ماهانه طی دو ماه گذشته در مقایسه با ماه قبل شاهد کاهش 0.7 درصدی بود اما نرخ تورم سالانه در مقایسه با مدت مشابه سال کذشته 5.3 درصد افزایش داشت.

عبدالزهره الهنداوی، سخنگوی رسمی وزارت برنامه ریزی عراق توضیح داد که نرخ تورم سالانه در ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 5.3 درصدی بود.

وی افزود که شاخص های تورم در ماه مارس با کاهش 0.7 درصدی در برخی بخش ها از جمله مسکن مواجه شد و این کاهش در تامین آب و برق نیز مشهود بود.

الهنداوی اشاره کرد که در مقابل بخش های دیگری شاهد افزایش تورم بود اما تاثیر آن در شاخص کل، ضعیف تر از تاثیر بخش هایی بود که کاهش یافته و از جمله آن می توان به مواد غذایی و آشامیدنی ها، رستوران ها، لباس، تجملات و سایر شاخص های تفریحی اشاره کرد.

به گفته این شاخص ها نشان دهنده بهبود وضعیت معیشتی شهروندان است اما نرخ تورم سالانه طی مدت مارس 2022 تا مارس 2023، 5.3 درصد بوده است.

الهنداوی درباره دلایل افزایش نرخ تورم سالانه گفت که پیامدهای جهانی و بازتاب های آن علاوه بر افزایش قیمت دلار در مقابل دینار منجر به افزایش قیمت مواد غذایی و سایر محصولات در بازارهای عراق شده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا