سیاسی

نشست چهارجانبه پیرامون سوریه در مسکو آغاز شد

نشست چهارجانبه پیرامون سوریه با حضور وزرای خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه در مسکو آغاز شد.

میدل ایست نیوز: نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، سوریه، روسیه و ترکیه امروز در مسکو آغاز شد.

به گزارش المیادین، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که باید از نتایج این نشست ها به ویژه نشست سابق میان وزرای دفاع 4 کشور استفاده کرد.

وی افزود که به دنبال آن هستیم پیش از اینکه پرونده نزد رؤسای جمهور کشورها ارجاع شود، کارشناسان را به وضع نقشه راهی برای عادی سازی روابط بین سوریه و ترکیه مکلف کنیم.

لاوروف تصریح کرد که به دنبال همکاری مستحکم برای مبارزه با تروریسم هستیم و از جمله مسائلی که با آن مخالفیم، حضور نیروهای امریکایی اشغالگر در سوریه است.

وزیر خارجه روسیه گفت از میان اخباری که ما را نگران می کند، ورود امریکا به قلب رقه و تشکیل نیروهایی است که اساس آنها عناصر باقیمانده داعش است.

وی با بیان اینکه باید برای بازگرداندن همه آوارگان سوری تلاش کرد، گفت که کنترل حکومت باید بر تمامی اراضی سوریه گسترش یابد و امنیت مرزها تضمین شود.

صبح امروز نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو درباره نشست چهارجانبه مسکو گفت: سال گذشته شرایط خیلی سختی در منطقه ایجاد شد و احتمال بروز درگیری نظامی در مناطق مرزی سوریه از سوی ترکیه قوت گرفت. تلاش دیپلماتیک زیادی انجام شد که مانع وقوع یک جنگ و درگیری جدید در منطقه و مرز مشترک ترکیه و سوریه شویم.

وزیر امور خارجه گفت: خوشبختانه یکی از نتایج سران آستانه در تهران، تمرکز بر راهکار سیاسی بود. ما امروز (چهارشنبه) نشست وزرای خارجه ایران، سوریه، روسیه و ترکیه را در مسکو خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان ادامه داد: امیدواریم گامهایی که پیش از این برداشته شده و نشست هایی که در سطح وزرای دفاع و کارشناسان ارشد ما برگزار شده، بتواند منجر به این شود که فردا یک پیام قوی داده شود مبنی بر تمرکز ترکیه و سوریه بر راه حل سیاسی، عقب نشینی نیروهای نظامی و خروج نیروهای اشغالگری چون امریکا از مناطق شمال سوریه و در عین حال فراهم شدن زمینه بازگشت ایمن و هر چه سریعتر آوارگان سوری به مناطق خودشان.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا