اجتماعیسیاسی

عربستان در پی راه‌اندازی شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان برای افزایش نفوذ رسانه‌ای

روزنامه «فایننشال تایمز» خبر داد که تیم رسانه دولتی عربستان در حال تدارک یک شبکه خبری بین المللی به زبان انگلیسی با هدف گسترش نفوذ رسانه ای در جهان است.

میدل ایست نیوز: روزنامه «فایننشال تایمز» خبر داد که تیم رسانه دولتی عربستان در حال تدارک یک شبکه خبری بین المللی به زبان انگلیسی با هدف گسترش نفوذ رسانه ای در جهان است.

روزنامه فایننشال تایمز انگلیس روز چهارشنبه به نقل از چند فرد آگاه از این طرح، نوشت که تیم تحقیقاتی و رسانه ای عربستان برای امکان سنجی و بررسی دامنه این پروژه رایزنی های رسانه ای انجام داده است.

این روزنامه نوشت: این طرح در مرحله ابتدایی است و پس از شبکه الجزیره قطر، دومین نهاد در جهان عرب خواهد بود که محتوا به زبان انگلیسی پخش می کند.

این منبع همچنین ذکر کرد که بودجه این طرح عربستان احتمالاً خارج از تصور است.

تیم تحقیقات و رسانه عربستان که وابسته به ملک سلمان، پادشاه این کشور است، در سال های اخیر توسعه بی سابقه ای پیدا کرده است.

عربستان در حال حاضر مالک شبکه عربی زبان «العربیه» است که رقیب رسانه ای الجزیره قطر و اسکای نیوز امارات به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، عربستان تنها کشور عربی منطقه نیست که به سرمایه گذاری در حوزه رسانه فکر می کند؛ پیش از این نیز شرکت سرمایه گذاری رسانه ای بین المللی امارات طرحی مشترک به ارزش یک میلیارد دلار با شرکت RedBird Capital Partners امریکا آغاز کرده بود.

منبع
فایننشال تایمز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا