اقتصادی

السودانی: فرودگاه موصل یک پروژه راهبردی است که باید پیش از زمان تعیین شده افتتاح شود

نخست وزیر عراق برای اطلاع از آخرین فعالیت‌های صورت گرفته برای راه اندازی فرودگاه موصل از این پروژه بازدید کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق برای اطلاع از آخرین فعالیت‌های صورت گرفته برای راه اندازی فرودگاه موصل از این پروژه بازدید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی، امروز (جمعه 12 مه) در اولین مقصد سفر خود به استان نینوا از فرودگاه موصل دیدن کرد و در جریان فرایند فعالیت‌های جاری برای اتمام پروژه بازسازی فرودگاه بین المللی موصل قرار گرفت و از مهم ترین چالش‌ها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد کسب اطلاع کرد.

السودانی تأکید کرد که این طرح خدماتی راهبردی نه تنها اهمیت بسیار زیادی برای استان نینوا دارد، بلکه تمام استان های عراق تحت تاثیر آن هستند و اهمیت زیادی در فعالسازی مجدد نقل و انتقالات و بازرگانی و سرمایه گذاری در این استان خواهد داشت.

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر اهمیت زمان بندی مناسب برای اتمام پروژه بازسازی حتی پیش از زمان تعیین شده، اظهار کرد که این فرودگاه باید هر چه سریعتر در وارد خدمت شود و مانند سایر زیرساخت‌ها به شهروندان عراق و سایر کشورها خدمت رسانی کند.

السودانی همچنین در موصل در جلسه شورای امنیتی استان حضور یافت و تأکید کرد که باید امنیت به دست آمده در موصل را حفظ و وارد فاز توسعه استان شد.

او گفت که موصل یک محور اصلی در «جاده توسعه» و از مقومات شکوفایی اقتصادی برخوردار است.

پیش از این، عبدالقادر الدخیل، مسئول کمیته بازسازی نینوا، اعلام کرد که پیشرفت گسترده و واضحی در پروژه بازسازی و توسعه فرودگاه موصل وجود دارد و بیش از 60 درصد آن از جمله بازسازی کامل باند و گسترش باندهای خارجی انجام شده است.

وی افزود که تیم های مهندسی عراقی در کنار تیم های ترکیه ای 24 ساعته برای تسریع در انجام پروژه بازسازی فرودگاه موصل، که از سوی داعش ویران شده، تلاش می کنند.

الدخیل اشاره کرد که احتمالا فرودگاه موصل اوایل سال آتی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا