اقتصادی

مذاکرات وزیر بازرگانی عراق با شورای غلات امریکا درباره خرید گندم

وزیر بازرگانی عراق در دیدار با اعضای شورای غلات امریکا افزایش خرید گندم امریکایی و تسهیل مراودات دو کشور در این عرصه را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر بازرگانی عراق در دیدار با اعضای شورای غلات امریکا افزایش خرید گندم امریکایی و تسهیل مراودات دو کشور در این عرصه را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «اثیر الغریری» وزیر بازرگانی عراق که در رأس هیئتی به دعوت شورای غلات امریکا به واشنگتن سفر کرده، در دیدار با اعضای این شورا همکاری در تأمین گندم امریکایی از بهترین نوع با بهترین قیمت برای عراق را بررسی کرد.

او در این سفر در دیدار با شرکت‌های تأمین گندم در امریکا در جریان انواع گندم تولیدی در امریکا و میزان ترکیب آن با گندم محلی برای بهبود کیفیت نان در عراق دریافت کرد و شرکت‌های امریکایی برای همکاری بیشتر با عراق در این باره و تسهیل فروش گندم به عراق اعلام آمادگی کردند.

همچنین وضعیت آسیاب‌های عراقی برای تولید آرد و تقویت آنها برای بهبود تولید آرد صفر بررسی شد.

وزیر بازرگانی عراق ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور در بخش غلات افزایش یابد و امریکا بر حمایت خود در بخش‌های فنی و استاندارد بیفزاید.

طرف امریکایی نیز تأکید کرد که آماده تأمین بهترین نوع گندم برای عراق است.

پیش از این، «محمد الخزاعی»، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق اظهار کرد که برداشت گندم از 4 میلیون تن عبور خواهد کرد و به حدود 5 میلیون تن خواهد رسید.

وی افزود که حتی اگر خودکفایی در تولید گندم محقق نشود، این مقدار بیش از 90 درصد از نیاز فعلی را تامین خواهد کرد.

همچنین الخزاعی گفت که تولید امسال با سال های اخیر به ویژه 3 سال گذشته بسیار متفاوت خواهد بود و دستیابی به این میزان تولید در شرایط دشوار کشور نشان دهنده دستاوردهای مثبت کاری است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا