اقتصادیسیاسی

هشدار درباره از کار افتادن تنها نیروگاه برق غزه در نبود سوخت

در پی کمبود سوخت و مسدود شدن گذرگاه کرم ابوسالم، یک مسئول در حکومت حماس نسبت به قطعی و از کار افتادگی تنها نیروگاه تولید برق غزه طی ۷۲ ساعت آینده هشدار داد.

میدل ایست نیوز: در پی کمبود سوخت و مسدود شدن گذرگاه کرم ابوسالم، یک مسئول در حکومت حماس نسبت به قطعی و از کار افتادگی تنها نیروگاه تولید برق غزه طی ۷۲ ساعت آینده هشدار داد.

به گزارش آناتولی، سلامة معروف، رئیس دفتر اطلاع رسانی حکومت حماس در نوار غزه طی اظهاراتی در یک کنفرانس مطبوعاتی نسبت به قطعی برق هشدار داد و گفت: مجبور به توقف یک توربین از سه توربین تولید برق برای طولانی شدن زمان تولید شده‌ایم و انتظار می رود که طی ۷۲ ساعت آینده همه توربین‌ها از کار بیفتد.

اسرائیل برای چهارمین روز متوالی و همزمان با آغاز تنش در نوار غزه، گذرگاه‌های کرم ابوسالم ویژه انتقال کالا و بیت حانون ویژه انتقال افراد را مسدود کرده است.

سلامة معروف از جامعه بین المللی خواست تا به مسئولیت‌های خود در قبال حوادث غزه عمل کند.

وی گفت که ارتش اسرائیل از صبح سه شنبه ۸ ساختمان با ۸ واحد مسکونی را تخریب کرده است.

معروف اشاره کرد که تعدادی از مدارس مورد آسیب‌های شدیدی قرار گرفته است و تنش‌ها منجر به توقف کامل آموزش شده است.

۳۵۰۰ ماهیگیر هم به دلیل مشکلات موجود برای چهارمین روز متوالی نتوانسته اقدام به فعالیت کنند.

امروز نیز جنگنده‌های اسرائیلی حملات متعددی به زمین‌های کشاورزی کرده‌اند و گروه‌های مسلح فلسطینی برای نخستین بار از زمان آغاز درگیری‌ها چندین راکت به سمت قدس پرتاب کردند.

از بامداد سه شنبه، نوار غزه شاهد تنش و درگیری هایی است که به شهادت 30 فلسطینی از جمله 6 کودک و 4 زن و 5 تن از فرماندهان ارشد سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی انجامیده است.

تلاش های بین المللی برای کاهش تنش در نوار غزه هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

شب گذشته، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، ضمن اعلام ترور فرماندهان سرایا القدس گفت که اسرائیل در دو بخش هجومی و دفاعی درگیر جنگ است و خبر داد که سامانه‌های دفاعی با موفقیت توانسته‌اند یک راکت را در آسمان تل آویو منهدم کنند.

رسانه رسمی اسرائیل نیز اعلام کرد که نتانیاهو و «یوآف گالانت» وزیر دفاع اسرائیل، پس از برگزاری جلسه ای برای ارزیابی وضعیت امنیتی در نوار غزه، به ادامه حملات نظامی به غزه تا زمان لازم ادامه ضربات به جنبش جهاد اسلامی تصمیم گرفته اند.

در تازه‌ترین آمار، ارتش اسرائیل اعلام کرد که 215 موضع نیروهای جهاد اسلامی را هدف قرار داده و افزود که تاکنون 866 راکت از غزه شلیک شده که 672 راکت از آنها از مرز اسرائیل عبور کرده است.

تعداد شهدای فلسطینی در این حملات نیز امروز به 31 تن افزایش یافت.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا