اقتصادی

80 میلیارد دلار صادرات ترکیه در 4 ماه اول 2023

میزان کل حجم صادرات ترکیه طی ۴ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ با ۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۰ میلیارد و ۸۷۳ میلیون دلار رسید.

میدل ایست نیوز: میزان کل حجم صادرات ترکیه طی ۴ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ با ۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۰ میلیارد و ۸۷۳ میلیون دلار رسید.

به گزارش آناتولی، اطلاعات شورای صادرکنندگان ترکیه نشان می دهد که سهم بخش صنعت از کل صادرات این کشور حدود ۷۲ درصد است و با ۷.۴ درصد کاهش به ۵۸ میلیارد و ۱۹۶ میلیون دلار رسید.

همچنین ۷ بخش صنعتی ترکیه با وجود کاهش در کل صادرات خود به دلیل تحولات داخلی و بین المللی رکورد جدیدی در حجم صادرات خود ثبت کرده اند.

صنایع چرم، خودرو، برق و الکترونیک، ماشین آلات و ابزار، جواهرات، صنایع هوا و فضا و دفاعی و تهویه مطبوع از جمله این بخش‌های صنعتی هستند.

صنعت چرم ۷۱۶ میلیون و ۶۰۸ هزار دلار، صنعت خودرو ۱۱ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار، صنعت برق و الکترونیک حدود ۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار، صنعت ماشین آلات و ابزار حدود ۳ میلیارد و ۶۳۷ میلیون دلار، صنعت جواهرات حدود ۲ میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار، صنایع دفاعی و هوا و فضا حدود ۱ میلیارد و ۵۰۷ میلیون دلار و تهویه مطبوع ۲ میلیارد و ۳۱۷ میلیون دلار صادرات داشته اند.

روسیه در جایگاه نخست کشورهای مقصد صادرات چرم ترکیه با ۹۰ میلیون و ۱۸۳ هزار دلار و همچنین صنعت ماشین آلات و ابزار با ۴۴۶ میلیون و ۹۱ هزار دلار قرار دارد.

آلمان در جایگاه نخست صادرات ترکیه از صنعت خودرو و تهویه مطبوع قرار دارد که قیمت آن به ترتیب حدود ۱ میلیارد و ۶۲۳ میلیون دلار و ۲۴۶ میلیون و ۱۱۳ هزار دلار است.

انگلستان هم با ۵۰۱ میلیون و ۴۳۷ هزار دلار بیشترین میزان خرید از صنعت برق و الکترونیک ترکیه را در اختیار دارد و امارات با خرید ۵۲۶ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار از صنعت جواهرات ترکیه، در صدر قرار دارد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا