سیاسی

پرتاب هزار و 469 راکت و موشک از نوار غزه به اسرائیل در 5 روز درگیری

تعداد راکت ها و موشک های فلسطینی که طی 5 روز درگیری تا شب گذشته از نوار غزه به سوی اسرائیل پرتاب شد به عدد هزار و 469 رسید و ارتش اسرائیل نیز 422 نقطه در نوار غزه را هدف قرار داد.

میدل ایست نیوز: تعداد راکت ها و موشک های فلسطینی که طی 5 روز درگیری تا شب گذشته از نوار غزه به سوی اسرائیل پرتاب شد به عدد هزار و 469 رسید و ارتش اسرائیل نیز 422 نقطه در نوار غزه را هدف قرار داد.

به گزارش «آناتولی» ارتش اسرائیل در تحقیقات اولیه خود که توسط روزنامه یدیعوت احارونوت منتشر شد، گفت که گروه های مسلح فلسطینی 1469 راکت، خمپاره و موشک را به سوی اسرائیل پرتاب کردند که از این تعداد، 1139 پرتابه از مرزهای نوار غزه عبور کرد.

طبق اعلام همین منبع، سامانه گنبد آهنین اسرائیل با 437 موشک مقابله کرد و سامانه «فلاخن داود» نیز دو موشک که به سمت تل آویو و یکی از شهرک های قدس پرتاب شده بود را ساقط کرد.

این اولین بار است که اسرائیل از سامانه پدافند هوایی فلاخن داود که ویژه مقابله با تهدیدات موشک های بالستیک، کروز و پهپاد ها است، در مقابله با موشک های پرتاب شده از نوار غزه استفاده کرده است.

اداره اورژانس اسرائیل اعلام کرد که موشک های فلسطینی منجر به کشته شدن دو نفر در شهرک شوکیدا در مجاورت نوار غزه شده است.

توافق آتش بس میان اسرائیل و گروه های فلسطینی از ساعت 19:00 شنبه به وقت گرینویچ، پس از عملیات 5 روزه نظامی که از بامداد سه شنبه هفته گذشته آغاز شده بود، اجرایی شد.

حملات اسرائیل به نوار غزه، منجر به کشته شدن 33 فلسطینی از جمله 6 کودک و 3 زن و نیز 6 تن از فرماندهان «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و نیز زخمی شدن 147 نفر دیگر شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا