سیاسی

عربستان: برای تحقق امنیت غذایی با کشورهای عربی همکاری می‌کنیم

وزیر دارایی عربستان گفت که کشورش پس از بحران های پی در پی جهانی اقدام به هماهنگی گسترده با کشورهای عربی برای تحقق امنیت غذایی در منطقه کرده است.

میدل ایست نیوز: محمد جدعان، وزیر دارایی عربستان گفت که کشورش پس از بحران های پی در پی جهانی اقدام به هماهنگی گسترده با کشورهای عربی برای تحقق امنیت غذایی در منطقه کرده است.

به گزارش «آناتولی»، جدعان روز دوشنبه در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب که برای تدارک نشست سران در ریاض در حال برگزاری است گفت که بحران های جهانی، چالش های توسعه ای را ایجاد کرده اند که اهمیت یکپارچگی ویژه عربی در زمینه غذا را نشان می دهد.

کشورهای عربی در جریان بحران روسیه و اوکراین در سال گذشته در تأمین کالاهای خوراکی اساسی به خصوص گندم به علت افزایش شدید قیمت آن با مشکل مواجه شدند.

جدعان افزود: چالش های توسعه ای و اقتصادی مشترک، اهمیت یکپارچگی اقتصادی میان کشورهای عربی را به ما نشان داد؛ چالش های جهانی بر لزوم گسترش الگوهای مالی پایدار در منطقه عربی و مؤثر در تقویت انعطاف پذیری در مقابله با چالش ها تأکید دارد.

وی ادامه داد: ما در عربستان مجموعه اقداتی را ارائه کردیم که از جمله آن کار با مؤسسات گروه هماهنگی عربی برای ارتقای امنیت غذایی است و بسته حمایت مالی افزون بر 10 میلیارد دلار را برای این منظور اختصاص دادیم.

وزیر دارایی عربستان گفت که کشورش اقدامات دیگری نیز از جمله طرح خاورمیانه سبز و رویکرد اقتصاد کربن صفر که در تحقق اهداف بین المللی در کاهش انتشار کربن مؤثر است را انجام داده است.

وی تأکید کرد که کشورش در حمایت هایی که از کشورهای در حال توسعه به ویژه از کشورهای منطقه می شود، مقام اول را در جهان دارد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا