سیاسی

پیگیری پرونده سوریه در مذاکرات نماینده سازمان ملل با وزیر خارجه مصر

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه طی گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد که خواهان همکاری با کمیسیون وزارتی عربی برای حل بحران سوریه است.

میدل ایست نیوز: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه طی گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد که خواهان همکاری با کمیسیون وزارتی عربی برای حل بحران سوریه است.

به گزارش «الشرق الاوسط»، وزارت امور خارجه مصر طی بیانیه ای اعلام کرد که «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر با «گر پدرسن»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه به صورت تلفنی گفت و گو کرده و به ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای حل بحران سوریه بر اساس مصوبه شماره 2254 شورای امنیت پرداخته است.

همچنین دو طرف برگزاری کمیسیون وزارتی با عضویت مصر، اردن، عربستان، عراق، لبنان و دبیر کل اتحادیه عرب را به منظور پیگیری اجرای بیانیه منتشر شده از نشست سابق سران کشورهای عربی در اردن بررسی کردند.

این بیانیه افزود که سامح شکری بر نقش کنونی کشورهای عربی در اتمام بحران سوریه تاکید کرد و این موضوع نیازمند همکاری های ثمر بخش با سازمان ملل متحد و سایر شرکا و تشریک مساعی همه طرف ها برای پایان دادن به بحران سوریه است.

روز گذشته (یکشنبه 14 مه) پدرسن با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران دیدار و مسائل مورد توجه مشترک از جمله بحران سوریه را بررسی کرد.

«فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان هم در دیدار با پدرسن از تلاش های عربستان و سازمان ملل و آخرین اقدامات صورت گرفته برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه صحبت کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا