سیاسی

اولین گفت‌وگوی راهبردی میان امارات و بریتانیا

وزیر خارجه امارات تأکید کرد که روابط میان امارات متحده عربی و بریتانیا، روابطی مثال زدنی برای همکاری بین المللی در رویارویی با چالش های این عصر است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه امارات تأکید کرد که روابط میان امارات متحده عربی و بریتانیا، روابطی مثال زدنی برای همکاری بین المللی در رویارویی با چالش های این عصر است.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام) عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات و جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، روز سه شنبه اولین نشست گفت و گوی راهبردی میان دو کشور را در لندن برگزار کردند.

گفت و گوی راهبردی یکی از نتایج سفر محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات به بریتانیا در سپتامبر 2021 است که طی آن سران دو کشور برای ایجاد مشارکت برای آینده توافق کردند.

در این سفر که پایه و اساس مرحله جدید و آینده نگرانه مشارکت میان امارات و بریتانیا بنا نهاده شد، دو طرف توافق کردند که وزرای خارجه دو کشور ریاست گفت و گوی راهبردی را بر عهده داشته باشند.

عبدالله بن زاید آل نهیان در دیدار با جیمز کلورلی، به عنوان بخشی از اولین گفت و گوی راهبردی میان امارات و بریتانیا، تأکید کرد که روابط تثبیت شده بین امارات متحده عربی و بریتانیا، روابطی مثال زدنی برای همکاری بین المللی در رویارویی با چالش های این عصر است.

وی گفت که روابط دو کشور به دنبال فرصت های بیشتر برای افزایش رفاه مردم از طریق زمینه های مختلف همکاری از جمله انرژی، کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی، علم و فناوری، امنیت، و روابط اجتماعی و فرهنگی است.

وزیر خارجه امارات گفت که کشورش به همکاری با بریتانیا در شناسایی زمینه های نوآورانه برای تقویت همکاری های دوجانبه و ترویج ارزش های مشترک در تحقق صلح، امنیت و رشد در سطح بین المللی ادامه خواهد داد.

در این دیدار وزرای خارجه دو کشور بر استحکام روابط دوجانبه، عمق همکاری و تعهد مشترک برای تحکیم و ارتقای آن تاکید کردند.

دو طرف در این دیدار در مورد اهمیت تداوم هماهنگی مستمر در شورای امنیت سازمان ملل گفت و گو کردند.

وزرای خارجه دو کشور همچنین به امور مشترک المنافع و موضوع محدود کردن اثرات تغییرات آب و هوایی اشاره کردند.

در این راستا، دو طرف تمایل خود را برای ادامه همکاری نزدیک در زمینه انرژی های پاک و تجدیدپذیر، تامین مالی اقدامات حوزه آب و هوایی و حفاظت از محیط زیست ابراز کردند.

دو وزیر، دستور کار امارات برای کنفرانس اعضای کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی در بیست و هشتمین اجلاس آن (COP28) که امسال به میزبانی اکسپو دبی برگزار می شود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا