اجتماعیسیاسی

مجلس عراق قانون تأمین اجتماعی در این کشور را تصویب کرد

نایب رئیس مجلس عراق تأکید کرد که قانون بازنشستگی و تأمین اجتماعی کارگران که امروز به تصویب رسیده قانونی با استاندارد قوانین کشورهای توسعه یافته است.

میدل ایست نیوز: محسن المندلاوی، نایب رئیس مجلس عراق روز چهارشنبه تأکید کرد که قانون بازنشستگی و تأمین اجتماعی کارگران که امروز به تصویب رسیده قانونی با استاندارد قوانین کشورهای توسعه یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) المندلاوی در نشستی خبری پس از اتمام جلسه رای گیری این قانون با حضور رؤسا و اعضای کمیسیون های مربوطه پارلمان و احمد الاسدی، وزیر کار و امور اجتماعی عراق تأکید کرد: این قانون عنصر اصلی حمایت و تضمین حقوق کارگران و فعال کردن بخش خصوصی با استخدام بیش از 5 میلیون کارگر خواهد بود.

وی افزود: این قانون همچنین با افزودن گزینه بیمه بازنشستگی اختیاری و اضافه کردن خدمت کار در بخش دولتی به منظور کمک هزینه، ترفیع و بازنشستگی، گسترش چتر پوششی را تضمین خواهد کرد.

المندلاوی قانون بازنشستگی و تامین اجتماعی کارگران را یکی از برجسته ترین قوانین عنوان کرد که نقطه عطفی مهم و گامی عظیم در جهت تقویت چرخ اقتصادی، حمایت از قشر کارگران بخش خصوصی و تضمین حقوق آنان مشابه با همتایان خود در بخش دولتی است.

وی افزود: این قانون امکان خرید خدمت را برای کارگرانی که سابقه کار لازم برای بازنشستگی ندارند، می دهد.

المندلاوی ادامه داد: این قانون همچنین انتقال مستمری از کارافتادگی جزئی به جانشین (ورثه) پس از فوت مستمری بگیر را تضمین می کند.

وی تاکید کرد: زنان شاغل در بخش خصوصی با اعطای امتیازات گسترده از جمله مرخصی بارداری و زایمان و برخورداری از حقوق کامل، سهم بیشتری در قانون جدید خواهند داشت.

همزمان نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای تصویب قانون تأمین اجتماعی را گام مهمی در اصلاحات اقتصادی مورد نظر دولت و یک گام بزرگ در تقویت مشاغل و کمک به بخش خصوصی و تقویت این بخش تضمین زندگی شایسته هر شهروند در عراق دانست.

او گفت که این قانون موجب کاهش بار بخش دولتی در جذب نیرو می‌شود و آن را نقشه راه بسیاری قوانین دیگری دانست که روند خدمت به شهروندان و رفاه جامعه را تقویت می‌کنند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا