اجتماعیخبر اولسیاسی

دستگیری 9 هزار قاچاقچی و مصرف‌کننده مواد مخدر در عراق ظرف 6 ماه

مقامات امنیتی عراق از دستگیری حدود 9 هزار تاجر و قاچاقچی مواد مخدر در سراسر شهرهای این کشور و ضبط انواع مواد مخدر و سلاح خبر داد.

میدل ایست نیوز: مقامات امنیتی عراق روز چهارشنبه از دستگیری حدود 9 هزار تاجر و قاچاقچی مواد مخدر در سراسر کشور و ضبط نزدیک به 10 میلیون قرص کپتاگون به همراه بیش از 400 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر دادند.

به گزارش «العربی الجدید» هفته گذشته، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، طرحی را برای «عراق عاری از مواد مخدر» اعلام کرد.

وی اظهار داشت که پس از گسترش چشمگیر تجارت و سوء مصرف مواد مخدر در کشور که میزان جرایم سازمان یافته را به رکوردی بی سابقه رسانده، با این پرونده به عنوان تهدید تروریستی برخورد خواهد شد.

در بیانیه روز چهارشنبه اداره مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور عراق آمده است که از ابتدای سال جاری تا ابتدای ماه مه بیش از 400 کیلوگرم مواد مخدر کشف و حدود 9 هزار قاچاقچی و مصرف کننده مواد مخدر دستگیر شده اند.

در این بیانیه آمده که نیروهای امنیتی عراق از ابتدای سال جاری تا ابتدای ماه مه عملیات امنیتی ویژه ای را در بغداد و سایر استان ها بر اساس احکام قضایی انجام دادند که منجر به دستگیری 8 هزار و 676 متهم به تجارت، حمل و نقل و سوء مصرف مواد مخدر شد.

از این تعداد 4 هزار و 494 نفر در محاکم ویژه مجرم شناخته شدند و 406 هزار و 783 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

علاوه بر این، 9 میلیون و 275 هزار عدد قرص کپتاگون، 456 قبضه سلاح گرم، 118 بمب و 808 خودروی متعلق به باندهای تبهکار و شبکه های مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد و 4 هزار و 182 متهم جرایم مواد مخدر در حال دادرسی هستند.

در سال های اخیر، تجارت مواد مخدر و مصرف کنندگان آن در عراق گسترش یافته است.

در ماه های گذشته، نیروهای عراقی عملیات هایی گسترده و پی در پی را علیه باندها و فروشندگان مواد مخدر در کشورشان انجام دادند که منجر به دستگیری ده ها تاجر و قاچاقچی مخدر شد.

ماه گذشته، وزارت کشور عراق از آغاز طرح تحقیقی از پرسنل خود برای اطمینان از عدم مصرف مواد مخدر توسط آنان خبر داد.

طبق دستورات دولت عراق، این طرح قرار است در سایر وزارت خانه های این کشور نیز اجرا شود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا