اقتصادی

دبیر کل اوپک: صنعت نفت نیازمند تزریق 1.6 تریلیون دلار سرمایه است

دبیر کل اوپک اظهار کرد که جهان در آینده به دلیل کاهش ذخایر نفتی با مشکلاتی رو به رو می شود و نیازمند تزریق 1.6 تریلیون دلار سرمایه در بخش نفتی هستیم.

میدل ایست نیوز: دبیر کل اوپک اظهار کرد که جهان در آینده به دلیل کاهش ذخایر نفتی با مشکلاتی رو به رو می شود و نیازمند تزریق 1.6 تریلیون دلار سرمایه در بخش نفتی هستیم.

به گزارش «الخليج آنلاين»، «هیثم الغیص»، دبیر کل سازمان اوپک گفت که صنعت نفت نیازمند سرمایه گذاری های زیادی است اما با مشکلات متعددی رو به رو شده است و این بحران روز به روز به دلیل سرمایه های غیرمفید و اخبار گمراه کننده درباره سوخت های فسیلی بدتر می شود.

وی افزود که در سال های اخیر به وضوح مشاهده می شود که سرمایه گذاری در بخش پالایش نفت به ویژه در کشورهای شورای همکاری اقتصادی و توسعه کاهش یافته است.

الغیص گفت که طی سال 2020 و 2021 بسیاری از پالایشگاه ها با توان تولیدی 3 میلیون بشکه در روز تعطیل شده اند و بیشتر آن ها در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بودند و این موضوغ باعث کاهش ذخایر گازوئیل و بنزین به کمترین مقدار ممکن شده است.

دبیر کل اوپک میزان سرمایه گذاری مطلوب در بخش نفت را حدود 1.6 تریلیون دلار برآورد کرد و گفت که این اقدام باید در اسرع وقت صورت بگیرد تا از کمبود عرضه در بازار سوخت و افزایش قیمت ها در سال های نه چندان دور جلوگیری کنیم.

الغیص گفت که کشورهای عضو اوپک سرمایه گذاری های خود را به صورت فشرده در صنعت نفت و پالایش ادامه می دهند و پروژه «الرویس» شرکت اماراتی «ادنوک» و پالایشگاه «دانگوتا» در نیجریه و پالایشگاه «الزور» کویت همگی جزء این سرمایه گذاری های زیربنایی است.

همچنین شرکت عربستانی «آرامکو»، سرمایه گذاری های زیادی در شرکت های چینی پالایش نفت انجام داده است.

دبیر کل اوپک افزود که باید بدانیم آینده انرژی رو به سمت ساخت پالایشگاه های بسیار پیچیده تر خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا