سیاسی

عربستان و قطر اقدام نقض حريم مسجد الاقصی توسط وزیر اسرائیلی را محکوم کردند

وزارتخانه های خارجه عربستان و قطر یورش وزیر امنیت داخلی اسرائیل به صحن مسجد الاقصی را به شدت محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: وزارتخانه های خارجه عربستان و قطر یورش وزیر امنیت داخلی اسرائیل به صحن مسجد الاقصی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) وزارت امور خارجه عربستان روز یکشنبه تاکید کرد که این اقدامات نظام مند، نقض آشکار تمامی هنجارها و میثاق های بین المللی و تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان است.

وزارت خارجه عربستان نیروهای اسرائیلی را مسئول کامل پیامدهای ادامه این تجاوزات دانست.

وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه ای یورش وزیر امنیت داخلی اسرائیل به صحن های مسجدالاقصی تحت حمایت نیروهای اسرائیلی را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.

این وزارتخانه در بیانیه ای نسبت به سیاست تنش زای اسرائیل در فلسطین هشدار داد و تاکید کرد که تلاش‌های مکرر برای تعرض به جایگاه مذهبی و تاریخی مسجد الاقصی، نه تنها تعرض به فلسطینی ها، بلکه به میلیون ها مسلمان در سراسر جهان است.

این وزارتخانه، مقامات اسرائیل را تنها مسئول چرخه خشونتی دانست که ناشی از این تجاوزات مکرر به مسجد الاقصی و سیاست تشدید تنش علیه مردم فلسطین است.

وزارت خارجه قطر جامعه جهانی را دعوت کرد تا برای توقف این حملات اقدام فوری انجام دهد.

این وزارتخانه بر موضع قاطع قطر در حمایت از آرمان فلسطین و حقوق مشروع مردم فلسطین، از جمله حق کامل برای انجام مراسم مذهبی خود بدون محدودیت، و ایجاد کشور مستقل خود در مرزهای 1967 با پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت ملی اسرائیل صبح امروز یکشنبه به صحن مسجد الاقصی یورش برد.

منبع
واس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا