سیاسی

دیدار الحلبوسی و سفرای کشورهای اتحادیه اروپا

رئیس پارلمان عراق در دیدار سفرای کشورهای اتحادیه اروپا بر گشودگی درهای عراق به روی دوستانش در جهان تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس پارلمان عراق در دیدار سفرای کشورهای اتحادیه اروپا بر گشودگی درهای عراق به روی دوستانش در جهان تأکید کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست پارلمان عراق، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق روز دوشنبه در دفترش از سفرای کشورهای اتحادیه اروپا استقبال کرد.

در این دیدار به روابط عراق و کشورهای اتحادیه اروپا و نیز برخی از موضوعات دارای اهمیت مشترک از جمله اقتصاد، سرمایه گذاری، موضوع آوارگان و حقوق بشر و نیز بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان پرداخته شد.

الحلبوسی در این دیدار بر گشودگی درهای عراق به روی دوستانش در جهان تاکید و خاطرنشان کرد این رویکرد مشترک قوای مقننه و مجریه، بازتاب مثبتی بر تمام سطوح از جمله سیاست و اقتصاد دارد که از اولویت های دولت عراق در این مرحله به شمار می رود.

وی درباره پرونده آوارگان تأکید کرد که رسیدگی به این موضوع و پایان دادن به آن به طور نهایی، نیازمند تلاش های فراوان و همکاری با دوستان است.

سفرای کشورهای اتحادیه اروپا نیز مسیر مثبت فزاینده در گسترش روابط میان عراق و اتحادیه اروپا را ستودند و به اهمیت همکاری میان پارلمان اتحادیه اروپا و پارلمان عراق و فعالیت کمیسیون های مشترک آن اشاره کردند.

سفرا همچنین بر حمایت خود از عراق و حاکمیت و تمامیت ارضی و پیشرفت آن تأکید کردند.

منبع
دفتر ریاست پارلمان عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا