اقتصادیسیاسی

تصویب بودجه جنجالی اسرائیل با اختصاص 4 میلیارد دلار به افراط گرایان

تصویب بودجه 2023-2024 اسرائیل با انتقادهایی مواجه شده است زیرا نزدیک به 4 میلیارد دلار به احزاب دینی افراطی و موافق شهرک سازی اختصاص داده است.

میدل ایست نیوز: پارلمان اسرائیل بودجه 2023-2024 را پس از ماه ها اعتراض بی سابقه به طرح اصلاحات قضایی كابينه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به تصویب رساند.

به گزارش الحرة، بودجه 131 میلیارد دلاری سال جاری و 139 میلیارد دلاری سال آتی اسرائیل با 64 رای موافق و 56 رای مخالف به تصویب رسید.

با وجود اینکه این بودجه می تواند برای نتانیاهو آرامشی به ارمغان آورد اما انتظار می رود منجر به تعمیق اختلافات در اسرائیل نیز شود.

این بودجه با انتقادهایی نیز مواجه شده است زیرا نزدیک به 4 میلیارد دلار به احزاب دینی افراطی و موافق شهرک سازی اختصاص یافته است.

در این بودجه حقوق روحانیون برای تحصیل کامل در مدارس دینی افزایش جنجال برانگیزی داشته است.

بودجه مدارس دینی افراطی نیز افزایش یافته؛ امری که با انتقادهای گسترده ای مواجه است زیرا به دانش آموزان مهارت هایی همچون ریاضیات و زبان انگلیسی را آموزش نمی دهد.

این بودجه ده ها میلیون دلار به احزاب افراطی موافق شهرک سازی برای ترویج پروژه های خود از طریق وزارت هایی که افراط گرایان بر آنها مسلط هستند، اختصاص داده است.

بتسائل اسموتریچ، وزیر دارایی که خود از رهبران شهرک نشینان اسرائیلی است ابراز امیدواری کرده که در سال های آتی شمار شهرک نشینان در مناطق اشغالی کرانه باختری دو برابر شود.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا