سیاسی

کشته و زخمی شدن چند نیروی قسد در پی حمله افراد ناشناس در الرقه

شماری از نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در پی حمله افراد مسلح ناشناس به یک خودروی نظامی در حومه استان رقه کشته و زخمی شدند.

میدل ایست نیوز: شماری از نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) امروز چهارشنبه در پی حمله افراد مسلح ناشناس به یک خودروی نظامی در حومه استان رقه کشته و زخمی شدند.

به گزارش العربی الجدید، یک منبع محلی از استان الرقه به العربی الجدید گفت که دو تن از نیروهای «قسد» امروز کشته شدند و چندین نفر نیز در نتیجه انفجار یک بمب کار گذاشته شده توسط افراد ناشناس برای هدف قرار دادن یک خودروی نظامی در جاده شهرک الکرمه در حومه شرقی استان رقه در شمال شرق کشور زخمی شدند.

یکشنبه گذشته در نتیجه حمله افراد مسلح ناشناس به نیروهای دموکراتیک سوریه در جاده الخرافی، جنوب شرق، یکی از اعضای قسد کشته شد و یکی دیگر از اعضای همراه در استان الحسکه در شرق کشور سوریه نیز زخمی شد.

از سوی دیگر فعال خالد الحسکاوی در گفت و گو با العربی الجدید گفت که گروه های امنیتی وابسته به “نیروهای امنیت داخلی” (أسایش) روز سه شنبه یک زن با ملیت بوسنیایی را دستگیر کردند.

همچنین الحسکاوی تأیید کرد که در جریان حمله به چادرهای خانواده های داعش، جواهراتی شامل طلا و پول را از چادرها به سرقت برده اند که به بهانه جستجوی سلاح مورد بازرسی قرار گرفته بودند.

وی افزود که اوضاع امنیتی در داخل کمپ همچنان متشنج است و علاوه بر تشدید امنیتی شدید اعمال شده است. توسط آسایش در اردوگاه الحول، که شامل خانواده های داعش در استان الحسکه نیز می شود.

الحسکاوی با اشاره به اینکه یک زن با ملیت اندونزیایی روز شنبه بر اثر نبود خدمات بهداشتی در بخش مهاجران اردوگاه الحول در شرق استان الحسکه جان خود را از دست داد که نشان می دهد این اردوگاه در حال گذر از شرایط سخت از جمله عدم مراقبت بهداشتی، کمبود غذا و دارو و سوء تغذیه به دلیل آب ناسالم که حاوی ناخالصی ها و گرد و غبار است که باعث بیماری کلیوی می شود.

در عین حال، الحسکاوی تأیید کرد که گروه‌های نظامی از قسد امروز سه شنبه تعدادی از افرادی را که سعی داشتند از مناطق تحت کنترل آنها به مناطق تحت کنترل مخالفان “ارتش ملی سوریه” وارد شوند، دستگیر کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا