سیاسی

CNN: سنتکام بدون بررسی هویت یک قربانی، او را فرمانده ارشد القاعده معرفی کرد

شبکه CNN خبر داد که به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد سنتکام بدون بررسی هویت یک قربانی عملیات پهپادی خود در سوریه، او را یکی از فرماندهان القاعده معرفی کرده است.

میدل ایست نیوز: شبکه CNN خبر داد که به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد سنتکام بدون بررسی هویت یک قربانی عملیات پهپادی خود در سوریه، او را یکی از فرماندهان القاعده معرفی کرده است.

به گزارش CNN، ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) دستور داد تا نهاد تحت امرش از طریق انتشار توییتی، کشته شدن یکی از فرماندهان برجسته القاعده را پس از حمله ای پهپادی از سوی امریکا در سوریه در ماه جاری اعلام کند.

این دستور با وجود عدم حصول اطمینان تا این لحظه از هویت فرد کشته شده در این حمله بوده است.

مقامات امریکایی اعلام کردند که سنتکام پس از 3 هفته همچنان نمی داند که در این حمله یک شهروند غیر نظامی سوری کشته شده است یا خیر و این فرماندهی پرونده ای برای بررسی این موضوع باز نکرده است.

یکی از مقامات وزارت دفاع امریکا گفته که برخی از مقامات تحت امر ژنرال کوریلا به وی پیشنهاد کرده اند تا روشن شدن این موضوع توییتی منتشر نکند. در همین حال برخی دیگر از مقامات این کشور این موضوع را تکذیب کرده و گفته اند نمی دانند چه کسانی با انتشار این توییت مخالفت یا ابراز نگرانی کرده اند.

گفتنی است توییت منتشر شده توسط سنتکام از حساب این نهاد حذف نشده و توییت های جدیدی نیز درباره حمله مذکور منتشر نشده است.

این حادثه پرسش هایی را پیرامون میزان دقت اجرای سنتکام در سیاست کاهش آسیب به غیرنظامیان برانگیخته است.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا