اقتصادیسیاسی

نشست فوق العاده سران چارچوب هماهنگی درباره اختلافات درباره قانون بودجه

عضو ارشد چارچوب هماهنگی عراق از برگزاری نشست فوق العاده سران این ائتلاف در طی 3 روز آینده برای بررسی اختلافات درباره قانون بودجه خبر داد.

میدل ایست نیوز: ترکی العتبی، از اعضای ارشد چارچوب هماهنگی عراق از برگزاری نشست فوق العاده سران این ائتلاف در طی 3 روز آینده برای بررسی اختلافات درباره قانون بودجه خبر داد.

به گزارش «بغداد الیوم» العتبی روز یکشنبه اظهار داشت که اختلافات پیرامون قانون بودجه عراق موجب تاخیر در ارائه آن از سوی کمیسیون مالی به ریاست پارلمان و در نتیجه تاخیر در بررسی تصویب این قانون تا اطلاع ثانوی شده و این امر به ویژه به علت اهمیت قانون بودجه برای نهاد های کشور، به تمامی طرف ها آسیب می رساند.

وی افزود که ائتلاف چارچوب هماهنگی از اصل اجماع سیاسی برای حل و فصل تمامی مفاد قانون بودجه 2023 عراق حمایت می کند و خاطرنشان ساخت این ائتلاف نشستی فوق العاده طی 72 ساعت آتی به منظور بررسی مهمترین اختلافات در صحنه سیاسی برگزار خواهد کرد.

این عضو ارشد چارچوب هماهنگی عراق همچنین اعلام کرد طبق پیش بینی ها ممکن است که هیئتی از اربیل نیز برای این منظور وارد بغداد شود.

پیش از این این ائتلاف از تکمیل پیش نویس قانون بودجه در کمیسیون مالی پارلمان عراق خبر داده بود، اما سران اقلیم کردستان عراق نسبت به تعدیلات انجام شده از سوی این کمیسیون اعتراض کرد و آن را خلاف توافقات سیاسی ای دانست که به تشکیل دولت عراق انجامیده است.

«نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، در بیانیه‌ای نسبت به تغییرات اعمال شده در پیش‌نویس قانون بودجه ابراز «نگرانی عمیق» کرد و آن را مانعی جدی در مسیر اجرای این قانون دانست.

او گفت که نادیده گرفتن توافقات و تفاهمات و تلاش برای نقض «حقوق قانونی» اقلیم کردستان عراق رفتاری خلاف مسئولیت ملی است و نتیجه‌ای جز سرخوردگی نخواهد داشت و به عراق آسیب می‌زند.

بارزانی از همه طرف‌ها به خصوص اعضای ائتلاف «ادارة الدوله» (فراکسیون حامی دولت کنونی در مجلس) خواست که به توافقات پیشین پایبند باشند و مسئولانه عمل کنند و همچنین از طرف‌های کرد خواست که در دفاع از «حقوق قانونی» خود متحد باشند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا