سیاسی

95 هزار آواره از آغاز درگیری در سودان وارد مصر شدند

دولت مصر از پذیرش بیش از 95 هزار آواره سودانی از آغاز درگیر‌ی ها میان ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع تا کنون خبر داد.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر دستور داد تا خدمات امدادی، پزشکی و غذایی لازم در گذرگاه‌های زمینی بین مصر و سودان به آوارگان سودانی ارائه شود.

به گزارش العربيه، دولت مصر یکشنبه 7 خرداد از پذیرش بیش از 95 هزار آواره سودانی از آغاز درگیر‌ی ها میان ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع تا کنون خبر داد.

سرلشکر اشرف عطیه، فرماندار اسوان در جریان بازدید از گذرگاه زمینی قسطل بین دو کشور گفت که این گذرگاه روزانه پذیرای حدود 3 هزار آواره سودانی است.

او اظهارداشت، دولت اتوبوس‌هایی برای انتقال آوارگان به این منطقه فراهم کرده است تا آنها را به ایستگاه راه‌آهن یا به مکان‌هایی که می‌خواهند در آن ساکن شوند، منتقل کنند.

وی افزود: «برای حمل و نقل افرادی که از سودان به مرز مصر پناه می‌برند، لنگرگاه شرقی بندر قسطل همچنین کل مسیر ناوبری شامل کشتی‌های فعال در رودخانه نیل متعلق به یگان محلی شهر ابوسمبل و کشتی‌های متعلق به نیروهای مسلح آماده ارائه خدمات و انتقال آوارگان به مناطق امن هستند».

فرماندار اسوان گفت: «معاینه سریع افراد در گذرگاه ورودی به وسیله درمانگاه‌های قرنطینه با افزایش تعداد کلینیک‌های سیار برای تشخیص هرگونه بیماری واگیردار انجام می‌گیرد».

او همچنین از فراهم کردن مقدار زیادی داروهای اورژانسی و استقرار تیمی از گامبیا در بنادر برای سمپاشی و ضدعفونی کردن اتوبوس‌های ورودی، تجهیز کلینیک برای بیماری‌های غیر واگیر همچنین تجهیز کلینیک مشاوره برای زنان باردار و مادران در شهر کرکر و ارائه خدمات روانشناسی خبر داد.

پیشتر مصر اعلام کرد که به تلاش خود برای انتقال اتباع مصری و خارجی از سودان با توجه به شرایط جنگی و پذیرایی از آوارگان سودانی ادامه می‌دهد.

سودان از 15 آوریل صحنه درگیری میان نیروهای ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای حمایت سریع به فرماندهی حمیدتی است.

منبع
العربية

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا