اقتصادی

حمایت بانک مرکزی عراق از 12 هزار پروژه اقتصادی و ایجاد 60 هزار فرصت شغلی

بانک مرکزی عراق از تأمین مالی 12 هزار پروژه در چارچوب طرح‌های پرداخت وام و تأمین حدود 60 هزار فرصت شغلی خبر داد.

میدل ایست نیوز: بانک مرکزی عراق از تأمین مالی 12 هزار پروژه در چارچوب طرح‌های پرداخت وام و تأمین حدود 60 هزار فرصت شغلی خبر داد.

«صالح علی»، مدیرکل اداره نظارت بر بانکداری در بانک مرکزی عراق، به روزنامه رسمی «الصباح» عراق گفت که بانک مرکزی با جدیت در حمایت از بخش خصوصی و اقتصاد کشور اقدام می‌کند و افزود که تلاش برای تحکیم زیرساخت‌های بانکی در سطح استانداردهای جهانی ادامه دارد.

او گفت که بانک مرکزی از رویکرد دولت در تقویت نظام دولت الکترونیک حمایت می‌کند چون این اقدام موجب تقویت عملکرد همه نهادهای کشور می‌شود.

وی ادامه داد که بانک مرکزی عراق در چارچوب تلاش برای احیای اقتصاد ملی از بخش خصوصی حمایت می‌کند و این حمایت به خصوص از طریق تأمین مالی پروژه‌های کوچک و متوسط و پرداخت وام‌هایی با تسهیلات بالا برای این‌گونه پروژه‌هاست.

علی افزود که بانک مرکزی در چارچوب این طرح تاکنون 12 هزار پروژه از جمله 38 پروژه اقتصادی کلان را تأمین مالی کرده که موجب ایجاد 60 هزار فرصت شغلی در بخش‌های گوناگون شده است.

این مقام بانک مرکزی عراق تأکید کرد که این بانک همپای رویکرد جهانی در عرصه تغییرات اقلیمی پیش می‌رود و از پروژه‌های مربوط به انرژی‌های پاک حمایت ویژه می‌کند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا