سیاسی

رویترز: مذاکرات محرمانه نخست وزیر قطر با رهبر طالبان

رویترز به نقل از یک منبع اعلام کرد نخست وزیر قطر در افغانستان، مذاکراتی محرمانه با رهبر طالبان حول راه های کاهش تنش با جامعه بین المللی داشته است.

میدل ایست نیوز: رویترز به نقل از یک منبع اعلام کرد نخست وزیر قطر ماه مه در افغانستان، مذاکراتی محرمانه با رهبر طالبان حول راه‌های کاهش تنش با جامعه بین المللی داشته است.

به گزارش «روسیا الیوم» این نشست که 12 ماه مه در قندهار بین محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر و هبةالله آخوند زاده، رهبر طالبان برگزار شد، اولین دیدار علنی رهبر طالبان با یک مقام خارجی است.

این منبع افزود که دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در جریان این دیدار قرار گرفته و این کشور در حال هماهنگی تمامی موضوعات مطرح شده در مذاکرات بین دو طرف، از جمله گفت و گوهای بیشتر با طالبان است.

این منبع همچنین گفت که نخست وزیر قطر موضوعات دیگری همچون لزوم پایان دادن به ممنوعیت تحصیل دختران و اشتغال زنان را در این دیدار مطرح کرده است.

طبق اظهارات این منبع، واشنگتن پس از آنکه مذاکرات در سطح پایین نتیجه ای در پی نداشت، با امید دستیابی به گشایش در بهبود اوضاع انسانی و بحران های مالی که منجر به گرسنگی و بیکاری میلیون ها افغان شده، از ارتقای سطح مذاکرات حمایت کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا