خبر اولسیاسی

اکسیوس: سفر محرمانه مقام امریکایی به عمان برای نزدیکی به ایران

پایگاه امریکایی اکسیوس اعلام کرد برت مک گورک، مسئول پرونده خاورمیانه کاخ سفید سه هفته پیش برای بررسی امکان میانجیگری عمان، به طور محرمانه به این کشور سفر کرده است.

میدل ایست نیوز: پایگاه امریکایی اکسیوس روز چهارشنبه اعلام کرد برت مک گورک، مسئول پرونده خاورمیانه کاخ سفید سه هفته پیش برای بررسی امکان میانجیگری عمان، به طور محرمانه به این کشور سفر کرده است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» اکسیوس به نقل از 5 مقام امریکایی، اسرائیلی و اروپایی اعلام کرد که مک گورک در 8 مه و پس از سفر به عربستان همراه جک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا، به مسقط رفته است.

طبق اعلام این پایگاه، موضع اصلی بررسی شده در این سفر، فشار دیپلماتیک جدید در خصوص برنامه هسته ای ایران با میانجیگری عمان بوده است.

یک مقام اسرائیلی گفته است که عمانی ها مذاکرات غیرمستقیمی میان امریکا و ایران انجام می دهند.

طبق اظهارات سه مقام ارشد اسرائیلی که توسط اکسیوس منتشر شده، کاخ سفید از طریق دولت عمان در حال بررسی این موضوع است که آیا ایرانی ها آماده برداشتن گام هایی هستند که محدودیت هایی را برای برنامه هسته ای آن ها ایجاد کند و اوضاع منطقه را آرام کند یا خیر.

اکسیوس همچنین به نقل از یک دیپلمات اروپایی گفت که امریکا در حال همکاری با عمانی ها در موضوع ایران است، اما سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا این ادعا را تکذیب کرده است.

پایگاه عبری والا نیز روز چهارشنبه تاکید کرد که مک گورک از عمان خواسته تا از بهای درخواستی ایران برای موافقت با شروط امریکا مطلع شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا