اجتماعیسیاسی

وزیر کشور ایران: 6 مرز در عراق برای تردد در اربعین در نظر گرفته شده است

وزیر کشور ایران با بیان اینکه 6 مرز در عراق برای تردد در نظر گرفته شده است، گفت: امسال مرز خسروی 24 ساعته شد و گذر از مرز با گذرنامه‌های ویژه انجام می‌شود.

میدل ایست نیوز: احمد وحیدی، وزیر کشور ایران با بیان اینکه 6 مرز در عراق برای تردد در نظر گرفته شده است، گفت: امسال مرز خسروی 24 ساعته شد و گذر از مرز با گذرنامه‌های ویژه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، احمد وحیدی ظهر امروز در نشست خبری پس از دیدار با عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در داخل عراق وسایل نقلیه ویژه‌ای برای تردد زائران در نظر گرفته خواهد شد، اظهار داشت: طرف عراقی هم آمادگی دارد تا کار زوار به بهترین نحو انجام شود.

وی ادامه داد: در این دیدار موضوعات مختلف مورد علاقه دو کشور بحث و بررسی شد و ما امروز شاهد بهترین روابط دو دولت هستیم.

وزیر کشور ایران اضافه کرد: امروز درباره هماهنگی مسائل امنیتی و تروریستی، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق سلاح و جرائم سازمان یافته دو کشور تبادل نظر شد.

وحیدی با بیان اینکه توافقات خیلی خوبی داشتیم، گفت: این توافقات در راستای رفاه هرچه بیشتر زوار در مسیرهای زیارتی در عراق است.

بررسی مسائل مشترک با حضور وزرای ایران و عراق

وزیر کشور عراق نیز در این نشست خبری با بیان اینکه سفر به دعوت کریمانه برادرمان وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، گفت: این سفر بسیار مهم است. در این جلسه مسائل مشترک دو کشور را بررسی کردیم که در راس آنها موضوع اربعین ‌و مقدماتی که باید فراهم شود، بود.

عبدالامیر الشمری افزود: همچنین در این سفر مشکلاتی که سال گذشته در زمینه زیارت اربعین با آن مواجه بودیم بررسی شد که برای رفع این مسائل برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی نحوه کنترل مرزها را از دیگر موضوعات مورد بررسی در دیدار با وزیر کشور عنوان کرد و ادامه داد: ایران و عراق ۱۵۴۸ کیلومتر مرز مشترک دارند که بخشی از آن مرز آبی و بخشی کوهستانی است که نیازمند استحکامات، تشدید نظارت های مرزی و تبادل اطلاعاتی بیشتر است.

وزیر کشور عراق گفت: موضوع دیگری که در این نشست بررسی شد، مبارزه با مواد مخدر و شبکه قاچاقچیان در مرزها بود که در این زمینه تبادل اطلاعات داریم و نیازمند آموزش در خصوص شبکه‌های قاچاقچی هستیم.

عبدالامیر الشمری پیش از ظهر امروز در راس هیاتی بلندپایه از مقام های عراقی برای تبادل نظر در ارتباط با روابط دو جانبه، مهمترین موضوعات مربوط به تسهیل سفر اربعین و هماهنگی های لازم در این خصوص وارد تهران شد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا