سیاسی

تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران

وزارت خزانه داری امریکا تحریم های جدیدی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با سپاه ایران وضع کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خزانه داری امریکا تحریم های جدیدی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با سپاه ایران وضع کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که 3 شخص و یک شرکت مرتبط با نیروی قدس سپاه ایران و 2 مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه را به لیست تحریم‌های این وزارتخانه اضافه کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری امریکا آمده که امروز تحریم های جدیدی علیه شخصیت های وابسته به سپاه پاسداران ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران که در مجموعه ای از «توطئه های تروریستی» از جمله توطئه های ترور مقامات سابق دولت امریکا، دو تابعیتی های ایرانی امریکایی و مخالفان ایرانی شرکت کرده اند، وضع می کنیم.

وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد که افراد تحریم شده شامل محمدرضا انصاری از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، روح الله بازقندی (بازغندی) رئیس سابق ضد جاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رضا سراج رئیس اطلاعات خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می شود.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری امریکا، شهرام پورصفی (پورصافی) تبعه ایرانی نیز در فهرست تحریم های امروز  واشنگتن قرار دارد که وزارت دادگستری امریکا در ۱۰ اوت ۲۰۲۲ پورصفی را متهم به ارائه و تلاش برای حمایت مالی از یک توطئه قتل فراملی کرد.

این نهاد امریکایی همچنین حسین حافظ امینی فرد دوتابعیتی ایرانی و ترک مقیم ترکیه را از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دانسته و در فهرست تحریم ها قرار داده است.

امریکا همچنین شرکت «سهامی صنعت و تجارت صادرات و واردات هوانوردی رِی» مستقر در ترکیه موسوم به «رِی ایرلاین» را در فهرست تحریم‌‍‌های جدید خود قرار داده است.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا