سیاسی

حزب الله لبنان اتهام دست داشتن در قتل سرباز ایرلندی را رد کرد

حزب الله لبنان درج نامش در تحقیقات مربوط به کشته شدن یک سرباز ایرلندی از نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: حزب الله لبنان درج نامش در تحقیقات مربوط به کشته شدن یک سرباز ایرلندی از نیروهای اضطراری سازمان ملل در جنوب لبنان را محکوم کرد.

به گزارش «روسیا الیوم» یکی از مقامات حزب الله در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانس پرس از اظهار نظر درباره کیفرخواست صادر شده در این پرونده خودداری کرد.

وی تاکید کرد که این حزب اساسا در مشکل میان ساکنان این منطقه و گشت ایرلندی، بی طرف است و نیز نقش مهمی در کاهش تنش در آن حادثه داشته است.

وی ادامه داد: حزب الله در آن زمان هم با فرماندهی ارتش و هم با یونیفل تماس های لازم را برقرار کرد و نقش برجسته ای در تشویق مردم به همکاری با ارتش و دادگاه نظامی داشت.

این مقام حزب الله معتقد است درج نام حزبش در اظهارات منبع قضایی هیچ توجیهی ندارد و در کیفرخواست هیچ ارتباطی با حزب الله در این حادثه قید نشده است.

وی با اظهار تعجب از اظهارات منبع قضایی گفت که کیفرخواست صریح و روشن است.

روز گذشته دادگاه نظامی لبنان 5 نفر از اعضای حزب الله را به قتل عمد متهم کرد.

این دادگاه اعلام کرده که متهمان به گشت ایرلندی در یونیفل حمله کردند که منجر به کشته شدن یک سرباز شد.

یک منبع قضایی به فرانس پرس گفته که در کیفرخواست صادر شده توسط قاضی بازپرسی نظامی، این افراد به تشکیل گروهی از افراد شرور و انجام یک پروژه جنایی متهم شده اند.

گفتنی است 4 نفر از این افراد متواری بوده و یک نفر هم در بازداشت به سر می برد.

این منبع افزود: اقدامات این افراد مشمول بند پنجم ماده 549 قانون مجازات لبنان است که مقرر می دارد هرگاه در حال انجام وظیفه یا در حین آن یا به سبب آن توسط نیرویی رسمی، جرمی علیه او واقع شود، شخص مجرم به مجازات اعدام محکوم می شود.

این حکم که توسط فرانس پرس بررسی و در 30 صفحه منتشر شده است، می گوید که افراد مذکور متهم به قتل عمدی هستند.

تمامی متهمان برای محاکمه به دادگاه نظامی ارجاع داده شدند و قاضی پرونده نسخه ای از کیفرخواست را به یونیفل تحویل داده است.

گفتنی است شان رونی، سرباز ایرلندی 23 ساله در 14 دسامبر در جریان شلیک گلوله به خودروی زرهی در حین عبور از منطقه العاقبیه، کشته و سه تن دیگر از همراهانش زخمی شدند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا