اقتصادیسیاسی

کاهش 5 هزار مگاواتی تولید برق عراق به علت قطع گاز از جانب ایران

وزارت برق عراق با تاکید بر کاهش صادرات 20 میلیون مترمکعبی گاز از سوی ایران، اعلام کرد که دولت به صورت دیپلماتیک برای پایان دادن به مشکل تاخیر در صادرات به دلیل تحریم های امریکا علیه تهران اقدام می کند.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق با تاکید بر کاهش صادرات 20 میلیون مترمکعبی گاز از سوی ایران، اعلام کرد که دولت به صورت دیپلماتیک برای پایان دادن به مشکل تاخیر در صادرات به دلیل تحریم های امریکا علیه تهران اقدام می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) احمد موسی سخنگوی این وزارتخانه گفت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، روز پنجشنبه ایستگاه های تبدیل برق فشار قوی برای انرژی الکتریکی را در نیروگاه های القدس و الرشید افتتاح کرد.

وی افزود: نخست وزیر برای موضوع برق اولویت و اهمیت زیادی قائل است و با پیگیری های روزانه و میدانی بر آن نظارت می کند.

موسی با توجه به کاهش ساعات تامین برق، توضیح داد: دلیل این موضوع قطعی گاز ایران به سراسر منطقه جنوبی به میزان 10 میلیون مترمکعب است که نیروگاه های گازی الرمیله و نجف از این امر متاثر شده و فعالیت ایستگاه خورالزبیر در بصره متوقف شده است.

وی ادامه داد: ما همچنین از توقف 10 میلیون مترمکعبی گاز ایران به منطقه مرکزی غافلگیر شدیم که این توقف در صادرات گاز به معنای کاهش 20 میلیون مترمکعبی در مرکز و جنوب کشور است و در نتیجه 5 هزار مگاوات از تولید برق کاهش یافته است.

همچنین خطوط انتقال برق ایران، مرساد- دیالی، بصره- خرمنشاه و عماره- کرخه با مجموع تامین هزار و صد مگاوات برق متوقف شده است.

این بدان معناست که تولید برق در مجموع بیش از 6 هزار مگاوات کاهش خواهد یافت و تولید فعلی نیز حدود 20 هزار مگاوات است.

سخنگوی وزارت برق عراق تاکید کرد که دلیل این توقف بدهی گاز ایران است که پرداخت آن توسط بانک تجارت عراق به دلیل تحریم های امریکا علیه تهران دشوار است.

وی اشاره کرد که پیگیری دولتی و اقدام دیپلماتیک برای یافتن راه حل نهایی برای این موضوع وجود دارد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا