خبر اولسیاسی

نتانیاهو آژانس انرژی اتمی را به تسلیم شدن در برابر ایران متهم کرد

نخست وزیر اسرائیل، آژانس بین المللی انرژی اتمی را به تسلیم شدن در برابر ایران متهم کرد.

میدل ایست نیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، آژانس بین المللی انرژی اتمی را به تسلیم شدن در برابر ایران متهم کرد.

به گزارش روسیا الیوم، حساب توئیتری نتانیاهو به زبان عربی نوشت که ایران به دروغ به آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد.

وی افزود که تسلیم شدن آژانس بین المللی انرژی اتمی در برابر فشار ایران، لکه سیاهی در کارنامه این آژانس به شمار می رود.

نتانیاهو تصریح کرد که اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی یک سازمان سیاسی شده است، فعالیت های نظارتی آن بر ایران و همچنین گزارش هایی که درخصوص فعالیت های هسته ای ایران می دهد، بی فایده خواهد شد.

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که سستی آژانس بین المللی انرژی اتمی با این بهانه های بی ارزش، پیامی به حاکمان ایران می دهد مبنی بر اینکه آنها ملزم به پرداخت هرگونه بها در قبال نقض تعهدات خود نیستند و به آنها اجازه تداوم گمراه کردن جامعه بین الملل در چارچوب تلاش هایشان برای دستیابی به سلاح هسته ای داده می شود.

نتانیاهو مدعی شد که با اطلاعاتی که از آرشیو هسته ای محرمانه ایران به دست آورده اند، ثابت کرده اند که ایران توافقنامه های مربوط به نظارت را نقض می کند و با اهداف نظامی و نه مسالمت آمیز به فعالیت هسته ای می پردازد.

وی گفت بهانه ایران که با آن وجود مواد هسته ای در اماکن ممنوع را توجیه کرد، نه تنها غیر قابل باور است بلکه درستی آن از لحاظ فنی محال است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا