سیاسی

برجام و سفر السودانی به توکیو از محورهای دور هشتم گفت‌وگوهای سیاسی عراق و ژاپن

در هشتمین دور گفت‌وگوهای سیاسی عراق و ژاپن، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران و سفر نخست‌وزیر عراق به توکیو بررسی شد.

میدل ایست نیوز: در هشتمین دور گفت‌وگوهای سیاسی عراق و ژاپن، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران و سفر نخست‌وزیر عراق به توکیو بررسی شد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، هشتمین دور گفت‌وگوهای سیاسی عراق و ژاپن در ساختمان وزارت خارجه عراق در بغداد به ریاست معاونان وزرای خارجه دو کشور برگزار شد.

در این نشست، تحولات سیاسی داخلی عراق و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه میان عراق و ژاپن در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و امنیتی بررسی شد و «محمدحسین بحرالعلوم»، معاون وزیر خارجه عراق، بر عزم دولت عراق برای اجرای برنامه خود در اصلاحات اقتصادی و مالی و مبارزه با فساد و تأمین خدمات بر اساس جدول زمانی مشخص تأکید کرد.

او گفت که عراق امیدوار به حمایت ژاپن از این روند و تکمیل اقدامات لازم برای امضای توافقات مرتبط با بخش‌های نفتی و مدیریتی و تصفیه آب است.

بحرالعلوم همچنین تأکید کرد که دولت عراق در راستای اهتمام به ثبات در داخل و در منطقه طرح‌های متعدد همکاری و هم‌افزایی اقتصادی میان کشورهای منطقه مطرح کرده و پیشگام تلاش برای ازسرگیری روابط عربستان و ایران و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و پیگیری مصوبات دو دوره کنفرانس بغداد بوده است.

در این دیدار همچنین مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و مذاکرات کشورهای غربی با ایران درباره بازگشت به توافق هسته‌ای و نیز نزاع روسیه و اوکراین بررسی شد.

«کانسوکی ناجاوکا»، معاون وزیر خارجه ژاپن، نیز در این دیدار نقش پیشگام عراق در سطح منطقه‌ای را شایسته تحسین دانست و بر اهتمام کشورش به تقویت روابط دوجانبه در همه عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و امنیتی تأکید کرد.

او با اشاره به سفر پیش روی نخست‌وزیر عراق به ژاپن تأکید کرد که تدارکات برای موفقیت‌آمیز بودن این سفر و انجام آن در اولین فرصت ممکن جریان دارد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا