اقتصادیسیاسی

امضای چند تفاهم‌نامه در سفر امیر قطر به قرقیزستان

امیر قطر و رئیس جمهور قرقیزستان روابط دوجانبه میان دو کشور و راه های ارتقای آن در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و صادر جباروف، رئیس جمهور قرقیزستان، روابط دوجانبه میان دو کشور و راه های ارتقای آن در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا) امیر قطر روز چهارشنبه پس از پایان سفرش به ازبکستان وارد بیشکک، پایتخت قرقیزستان شد و با صادر جباروف، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

جباروف بر اهمیت سفر امیر قطر به عنوان اولین رهبر یک کشور عربی که به قرقیزستان سفر کرده، تاکید و ابراز امیدواری کرد این سفر موجب همکاری بیشتر بین دو کشور شود.

امیر قطر نیز اهمیت این سفر که همزمان با بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه بین دو کشور است را یادآور شد و آرزو کرد این سفر در توسعه همکاری میان دو کشور در زمینه های مختلف موثر باشد.

پس از این دیدار دو طرف شاهد مراسم امضای تعدادی قرارداد و تفاهم نامه میان دو کشور بودند.

در این مراسم قرارداد ساخت و بهره برداری مراکز فرهنگی میان دولت قطر و کابینه قرقیزستان و تفاهم نامه همکاری در زمینه ورزش و نیز قرارداد همکاری مشترک در حوزه مراقبت های بهداشتی و علوم پزشکی و همچنین تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت دارایی قطر و وزارت دارایی قرقیزستان امضا شد.

همچنین قراردادی در خصوص همکاری نظامی و موافقت نامه ای در مورد کمک های اداری متقابل برای استفاده بهینه از قوانین گمرکی میان دولت قطر و کابینه قرقیزستان امضا شد.

تفاهم نامه های دیگری نیز در زمینه های دادگستری، کشاورزی، امنیت غذایی، دامپزشکی، پیشگیری از اوضاع اضطراری داخلی و فعالیت های بانکی میان دو طرف امضا شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا