سیاسی

طالبانی در دیدار سفیر امریکا: باید از دیکتاتوری دست کشید

رئیس اتحادیه میهنی کردستان در دیدار سفیر امریکا در بغداد گفت که برای پایان وضعیت اقلیم کردستان باید از دیکتاتوری دست کشید.

میدل ایست نیوز: بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان با الینا رومانوسکی، سفیر امریکا در عراق دیدار و درباره انتخابات اقلیم کردستان و روابط با دولت فدرال عراق رایزنی کرد.

به گزارش شفق نیوز، دو طرف آخرین تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در اقلیم کردستان و عراق و ثبات در منطقه را بررسی و بر تداوم گفت وگوی ملی سازنده برای حل اختلافات تاکید کردند.

طالبانی تاکید کرد که سیاست و استراتژی اتحادیه میهنی کردستان درخصوص انتخابات واضح است و گفت که از ابتدا ما موافق برگزاری انتخابات بودیم اما انتخابات باید سالم و به دور از مداخله باشد.

رئیس اتحادیه میهنی کردستان گفت که می توان با تدوین قانونی جدید و شورای کمیساریای قوی سلامت انتخابات را تضمین کرد نه با قانونی سطحی.

وی افزود که هنوز زمان زیادی برای حل اختلافات وجود دارد که این تمایل اکثریت احزاب سیاسی اقلیم کردستان است.

طالبانی تصریح کرد که متاسفانه حاکمیت دستگاه قضایی در میان مداخله حزبی محل بحث است که تحول خطرناکی است و باید از آن جلوگیری شود.

وی درباره روابط بین اقلیم کردستان و بغداد و تلاش های مثبت برای حل اختلافات گفت که با دوستان در بغداد همکاری می کنیم و همکاری و هماهنگی در زمینه های مختلف را برای بهبود وضعیت و ماندن همانند یک نهاد قوی که حقوق شهروندان ما را تضمین کند، گسترش می دهیم.

طالبانی اشاره کرد که وضعیت سیاسی منطقه امروز به نفع هیچ کس نیست بلکه همه را از سیاست درست دور می کند و نمی توان بدون دست کشیدن از تحمیل و دیکتاتوری به آن پایان داد، پس باید برای منافع ملی تلاش کنیم.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا