خبر اولسیاسی

تاکید شورای همکاری و امریکا بر مقابله با تهدید کشتی‌ها در منطقه

وزرای خارجه شورای همکاری و امریکا بر تلاش های جمعی برای مقابله با تهدید امنیت کشتی ها در گذرگاه های آبی در منطقه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: وزرای خارجه شورای همکاری و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا تاکید کردند که راه حل نظامی برای حل درگیری در سودان وجود ندارد.

به گزارش آناتولی، وزرای خارجه شورای همکاری و امریکا در نشستی در ریاض، نسبت به تداوم درگیری در سودان ابراز نگرانی کردند.

آنها بر حمایت شورای همکاری از تلاش های دیپلماتیک عربستان و امریکا در جده برای دستیابی به توافقی میان ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع برای اجرای کامل توافق آتش بس کوتاه مدت و اجازه برای رسیدن کمک های بشردوستانه تاکید کردند.

وزرای خارجه شورای همکاری و امریکا بر حمایت خود از تلاش های دیپلماتیک با هدف آتش بس پایدار در سودان نیز تاکید کردند.

دو طرف همکاری مشترک در تحقق امنیت و ثبات منطقه ای در چارچوب شراکت استراتژیک بین شورای همکاری و امریکا را بررسی کردند.

طرفین بر اهمیت تلاش مشترک برای همکاری در جهت کاهش تنش در منطقه از طریق حمایت از دیپلماسی و اهمیت حمایت از آزادی دریانوردی و تلاش های جمعی برای مقابله با تهدید امنیت کشتی ها در گذرگاه های آبی در منطقه تاکید کردند.

حاضران بر سر برگزاری کارگروه مشترک امنیت سایبری و دو کارگروه مشترک در زمینه پدافند هوایی و موشکی متکامل و امنیت دریایی طی سال جاری توافق کردند.

آنها در خصوص مساله فلسطین نیز بر پایبندی خود برای دستیابی به صلح عادلانه، پایدار و فراگیر در خاورمیانه براساس راه حل ایجاد دو کشور براساس مرزهای 1967 و هر توافق میان طرفین بر سر تبادل اراضی براساس معیارهای مورد تایید بین المللی و طرح صلح عربی تاکید کردند.

حاضران در این نشست شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی نظیر اوضاع در سوریه، عراق، یمن و اوکراین را نیز بررسی کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا