خبر اولسیاسی

تاکید عربستان و امریکا بر رهایی از تروریسم در نشست ائتلاف بین المللی

وزرای خارجه عربستان و امریکا در نشست ائتلاف بین المللی در ریاض بر تلاش برای ریشه کن کردن آفت تروریسم تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: نشست وزارتی ائتلاف بین المللی ضد داعش با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا و وزرای امور خارجه شورای همکاری در ریاض برگزار شد.

به گزارش الخلیج آنلاین، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان بر اهمیت مبارزه با افراط گرایی و تداوم همکاری برای جلوگیری از بازگشت داعش تاکید کرد.

وی تاکید کرد که عربستان به تلاش ها برای تعقیب عناصر داعش در هر مکانی که باشد، ادامه می دهد.

بن فرحان همچنین تاکید کرد که عربستان به لزوم مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ایمان دارد و به تلاش های هماهنگ برای ریشه کن کردن آفت تروریستم ادامه می دهد.

وزیر خارجه عربستان ضمن اشاره به لزوم همکاری برای جلوگیری از سوء استفاده داعش از هر فرصت برای بازگشت مجدد و خشکاندن منابع تامین مالی آن، از کشورهای جهان خواست به گسترش ارزش های مساحمه و گفت وگو عمل کنند.

وی اشاره کرد که چشم انداز 2030 عربستان بر توسعه پایدار و حمای از جوانان و توسعه راه های گفت وگو تمرکز دارد.

از طرفی دیگر بلینکن تاکید کرد که امریکا به از بین بردن داعش و رهایی از آفت تروریسم پابیند است.

وی هشدار داد که افغانستان و برخی مناطق آفریقایی، شاهد افزایش حملات داعش هستند.

وزیر خارجه امریکا نسبت به ماندن افراد مسلح داعشی در اردوگاه که تهدیدی برای بازگشت این گروه تروریستی محسوب می شود، هشدار داد و از کشورها خواست شهروندان داعشی خود را بازگردانند و این گام را برای برچیدن اردوگاه الهول در سوریه بسیار مهم دانست.

وی ضمن اشاره به اینکه امریکا توانسته مانع از تامین مالی داعش در کشورهای همجوار عراق و سوریه شود، تاکید کرد که امریکا برای برطرف کردن نقاط ضعفی که داعش از آن سوء استفاده می کند، کمک مالی ارائه خواهد داد.

این نشست با حضور بیش از 30 وزیر خارجه از کشورهای شورای همکاری، منطقه، اروپا، و چندین سازمان از جمله اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، پلیس اینترپل، ناتو و مجموعه کشورهای ساحل و صحرای آفریقا برگزار شد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا