سیاسی

پایان رزمایش مشترک امریکا و شورای همکاری در عربستان

رزمایش نظامی «عزم عقاب 23» روز پنجشنبه در برخی از مناطق عربستان با مشارکت نیروهایی از امریکا و کشورهای شواری همکاری به پایان رسید.

میدل ایست نیوز: رزمایش نظامی «عزم عقاب 23» روز پنجشنبه در برخی از مناطق عربستان با مشارکت نیروهایی از امریکا و کشورهای شواری همکاری به پایان رسید.

به گزارش «الخلیج آنلاین» وزارت دفاع عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که فیاض بن حامد الرویلی، رئیس ستاد کل ارتش عربستان و رؤسای ستاد نیروهای کشورهای شرکت کننده شاهد پایان این رزمایش بودند.

در این بیانیه آمده است: این رزمایش با هدف ارتقای توان رزمی، دستیابی به آمادگی عملیاتی و تبادل تجارب در زمینه های برنامه ریزی و اجرا در تمامی سطوح و نیز نشان دادن عمق روابط راهبردی و نظامی کشورهای عضو شورای همکاری و ایالات متحده امریکا انجام شد.

نیروهای شرکت کننده در رزمایش طی دو هفته چند فرضیه را اجرا کردند که مهمترین آن، عملیات هوایی موشکی با مهمات جنگی، عملیات ضد هوایی دفاعی، عملیات سوخت گیری هوایی، عملیات جنگ سطحی، ضد دریایی و جنگ الکترونیک، حملات دریایی و دفاع در برابر سلاح های کشتار جمعی و تلفات جمعی بود.

اواخر ماه گذشته، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد: این رزمایش برای اولین بار در مرکز جنگ هوایی در منطقه شرقی عربستان انجام می شود.

گفتنی است پیش از این رزمایش جلسات مقدماتی و سخنرانی های آکادمیک ویژه برای این رزمایش در ریاض و فلوریدا انجام شد.

این رزمایش های مشترک در چارچوب همکاری های راهبردی بین ایالات متحده و کشورهای شورای همکاری انجام می شود که جنبه نظامی بخش اساسی آن است.

کشورهای شورای همکاری در سال های گذشته و کنونی به تنهایی یا با کشورهای عربی و غربی در چندین رزمایش نظامی شرکت کرده اند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا